۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد
نگاهی به ۶ خودرو کانورتیبل پر طرفدار بازار

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

خودروهای کانورتیبل‌ها که همان دو درهای کوپه با سقف متحرک هستند، این روزها به عنوان محصولات اسپرت و پر فروش در میان سایر کلاس‌های خودروی بازاری جذاب دارند.

بازار؛ گروه خودرو: پرطرفدارترین کلاس‌های خودرویی این روزها در بازار، خودروهای اس یو وی، کراس اوور، سدان و هاچ بک است. خودروهای که برای پاسخ به نیاز مشتری، دارای سقف‌ها شیشه‌ای یا سانروف هستند که بتوانند نور، هوا تازه و زیبایی را برای خودرو فراهم کنند. در این میان کلاسی از خودرو وجود دارد که با سقف متحرک علاوه بر افزایش زیبایی خودرو، هوا و نور برای سرنشینان فراهم می‌کند. معمولا این خودروها را با نام کانورتیبل‌ها که همان دو درهای کوپه با سقف متحرک هستند، می‌شناسیم. این خودروها معمولا صدر نشین ایمنی، سرعت و شتاب هستند و در این گزارش سعی داریم شش کانورتیبل را بررسی کنیم.

خوشنام و جذاب باواریایی
یکی از خودروهای محبوب بازارهای جهانی گروه خودروسازی ب‌ام‌و، محصول Z۴ است. این خودرو افسانه‌ای حدود چهار سال برای بهبود بازار و ارتقا طراحی از خط تولید و بازارهای جهانی به دور بود. ب‌ام‌و با تولید مجدد Z۴ با شعار بهتر از همیشه به بازار خودروهای رودستر بازگشت. این خودرو یک کوپه دو نفره با محور عقب محرک به صورت استاندارد، بازهم به قدر پورشه باکستر به عنوان رقیب جدی خوب نیست. این خودروساز آلمانی با فراهم سازی انتخاب پکیج‌ از سوی مشتری، این خودرو را به حدی ارتقا می‌دهد که لذت سواری و هیجان سرعت از رقیب اشتوتگارتی خود یعنی پورشه بیشتر باشد. اما ب‌ام‌و این بار Z۴ را تنها در نسخه کانورتیبل راهی بازار کرده و دیگر نسخه کوپه از آن وجود ندارد. اگر بخواهیم بهتر Z۴ را مطرح کنیم، باید بگوییم این کم‌هزینه‌ترین ب‌ام‌و دو نفره است. در این نسل از این رودستر، طراحان ب‌ام‌و با استفاده از زبان جدید طراحی و سطوح تخت و فاقد پیچیدگی‌ها، پیکره‌ای زیبایی برای Z۴ به وجود آورده‌اند که مهم‌ترین بخش آن فضای داخلی جذابی است که در هنگام رانندگی در اتوبان‌ها، کابینی آرام و به دور از هرگونه صدای اضافی و ارتعاشی دارد.

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

آلمانی خوش چهره
نخستین خودرو از لیست شش خودرو محبوب کانورتیبل، E کلاس کبریولت است. E کلاس کبریولت همان نسخه اقتصادی و ارزان قیمت S کلاس است. مهندسان آلمانی نهایت کیفیت، کابینی اصیل و آرام توام با طراحی اسپرت را برای این خودرو در نظر گرفته که همان حس سواری S کلاس را برای سرنشین تداعی کند. E کلاس یکی از بهترین‌ کانورتیبل‌های است که مشتریان در بازار همیشه آن را برای خرید مورد توجه قرار می‌دهند. زیرا موتور شش‌سیلندر مجهزبه توربوهای دوقلو و گیربکس ۹ سرعته‌ای که رانندگی را به طرز شگفت‌آوری لذت‌بخش می‌کند تا با ویژگی‌های چون سیستم تعلیق تطبیقی با دامپرهای بادی، سیستم دوربین دید اطراف، سیستم پارک خودکار و سیستم کمک به حرکت بین خطوط مکمل این جذابیت باشد. اما اگر به کبریولت با پیشرانه‌ای قوی‌تر فکر می‌کنید، E۵۳ بی‌شک گزینه مناسبی خواهد بود. نه تنها همان راحتی و سواری را در اختیارتان می‌گذارد، بلکه با گیربکس ۹سرعته اتوماتیک با موتوری که توان خروجی آن به ۴۲۹ اسب‌بخار می‌رسد، پشت فرمان یک کبریولت لوکس جسور قرار می‌گیرد که با امکاناتی چون ماساژور صندلی‌ها، سیستم اتو درایو، سیستم تعلیق تطبیقی قابل تنظیم بادی، راحتی بسیار بالا منطبق بر سیستم وضعیت رانندگی، سبب می‌شود تا کمترین کابریولتی باشد که بتواند E۵۳ را تحت تاثیر خود قرار دهد.

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

 اسب آمریکایی پر فروش‌تر از همیشه
موستانگ یک خودرو افسانه‌ای اسپرت از شرکت فورد بوده که سال‌ها است برای مشتریان جذابیت ویژه جهت خرید ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۰ این خودرو ساز تصمیم گرفت طراحی موستانگ را زیبا، چشم نواز و به روزتر کند، این تغییر توام با حفظ اصالت چند دهه انجام می‌شود. موستانگ کانورتیبل به صورت استاندارد یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ برای موستانگ در نظر گرفته شده، اما این یک گزینه نامعقول برای یک ماسل‌کار پونی است. هرچند که مدل اکوبوست این خودرو واقعا لذت‌بخش و مقرون‌به صرفه است، اما مدل موستانگ GT همچنان قلب تپنده هشت‌سیلندر پرتوان خود را در برابر رقبای چون شورولت کامارو و دوج چلنجر حفظ کرده تا بهترین ترکیب از یک خودرو اسپرت واقعی باشد. کابینی با متریال باکیفیت و صندلی‌های مستحکم اسپرت از دیگر نکات موستانگ جدیدهستند تا در کنار ویژگی‌های فنی عالی خودروی افسانه‌ای فورد را همچنان موفق نگه دارد.

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

ستاره اقتصادی آلمانی
اغلب خودروسازان برای تولید یک محصول اقتصادی که متناسب با قدرت خرید مشتریان در بازار باشد، خودروهای ضعیف را ارائه می‌کنند. اما مرسدس بنز با تعریف جدید در مورد خودرو اقتصادی، تعبیر دیگر داشته و C کلاس را معرفی می‌کند. زیرا کابریولتی این کلاس مقرون به صرفه و در عین حال طراحی مشابه S کلاس داشته و نکته مثبت آن قیمت مطلوب این خودرو است. کابین شیک و لوکس و هندلینگ عالی هر سه نسخه سدان، کوپه و کانورتیبل C کلاس را متمایز می‌کند. اما شاید انتظارات بیشتری از C کلاس داشته باشید و احتمالا به شتاب بهتر و قدرت بیشتر موتور اهمیت می‌دهید. این مساله‌ای ساده‌ای است و شما می‌توانید C۴۳  AMG را برای خود انتخاب کنید. موتور وی‌شکل تویین‌توربو با ۳۸۵ اسب‌بخار، نیازهای شما را مرتفع خواهد ساخت تا در کنار چنین قدرتی، کابینی بسیار مجهز را به شما هدیه می‌کند تا بهترین حالت تصور از سدان‌های کلاس بزرگتری E و S را در مقیاس کوچکتر تداعی کند. هرچند این کوچک بودن به معنای فضای برای سرنشینان و بار است.

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

ارباب حلقه ها در میان رقبا
آئودی یکی از خودروسازان خوشنام و با کیفیت آلمانی بوده که با ساخت خودروهای اسپرت بازارهای جهانی را برای خود تصاحب کرده است. این خودروساز با عرضه محصول A۵ کبریولت ۲۰۲۰  معنا جدید از خودرو کانورتیبل را عرضه کرد. زیرا یک کابین جادار با صندوق بزرگ برای کسانی که حتی علاقمند به یک خودرو خانوادگی هستند، را در خود جا داده است. یک موتور چهارسیلندر و حتی در نسخه‌های پرفورمنسی شش سیلندر با سیستم چهارچرخ محرک ویژگی فنی این خودرو را تشکیل می‌دهد که در آن مواردی وجود دارد که می‌تواند مشتریان آینده خود را نیز راضی نگه دارد. شاسی A۵ یک خودروی اسپرت از آن ساخته که در پیچ‌های جاده پرفورمنس خود را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد. A۵کبریولت را باید یک خودروی اسپرت با فضای بیشتر برای سرنشینان و فضای بار مناسب به همراه تکنولوژی‌های نوینی نام برد که در این میان چنین موارد به این کبریولت آئودی برتری می‌دهد.

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

سه رقمی جذاب دودرها
شرکت خودروسازی پورشه از بدو تولید محصول ۹۱۱ و عرضه آن به بازارهای جهانی، شهرت بهترین هندلینگ را نصیب این خودرو کرد. ۹۱۱ یک خودرو کبریولت با طراحی ویژه بوده که از ژن این خودرو مهندسان پورشه برای مدل ۹۲۲ استفاده کردند، تفاوت این دو خودرو در حجم‌های روی گل‌گیر و المان‌های جدید طراحی پورشه، ظاهری فوق جذاب و اسپرت‌تر از قبل دارد. ۹۱۱ کاررا کبریولت از یک موتور شش سیلندر سه لیتری باکستر مجهزبه تکنولوژی بای‌توربو با ۳۸۵ اسب‌بخار و گیربکس دوکلاچه شتاب هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد تا با سیستم‌های کنترلی الکترونیکی توانایی حیرت‌انگیزی را فراهم می‌آورد تا با امکانات رفاهی جدید و محور محرک عقب و چهارچرخ محرک ویژگی‌های شگفت‌آور عالی ۹۱۱ کاررا کبریولت  تضمین می‌کند تا همچنان به عنوان اسطوره پورشه معرفی شود.

رقابت برای خودروهای دو در تمامی ندارد

کد خبر: ۸۶٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha