۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
قانون مجلس مساکن احتکاری را از ید سوداگران خارج می کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

قانون مجلس مساکن احتکاری را از ید سوداگران خارج می کند

عملیاتی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی با خارج کردن تعداد انبوهی از واحدهای مسکونی خالی از ید سوداگران ملکی و عرضه آن‌ها به بازار، حباب کاذب قیمت مسکن را ترکانده و موجب ریزش قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله فیروزی پوربادی، در رابطه با تاثیر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی بر کاهش قیمت مسکن؛ گفت: در حال حاضر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی با توجه به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی و گزارش تحولات بازار معاملات مسکن، تاثیر نسبی و خوبی بر کاهش قیمت‌ها داشته است از طرفی بانک مرکزی هم اعلام کرده که متوسط قیمت مسکن در کلانشهر تهران طی ماه‌های اخیر نسبت به میانگین قیمت خانه در اسفند ماه ۹۹ کاهش داشته که این خود جای امیدواری است.

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در  مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عملیاتی شدن قانون مالیات بر خانه های خالی با خارج کردن تعداد انبوهی از واحد های مسکونی خالی از ید دلالان و سوداگران ملکی و عرضه آنها به بازار خرید و اجاره، حباب کاذب قیمت مسکن را ترکانده و موجب ریزش قیمت‌ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند قوانین تصویب شده مجلس اعم از قانون مالیات بر  خانه های خالی و جهش تولید و تامین مسکن را به خوبی اجرا کند، عرضه خانه به بازار اجاره و معاملات را افزایش می دهد و به واسطه آن قیمت ها نیز کاهش خواهد یافت. از طرفی برای تداوم روند نزولی قیمت‌ها، دولت باید ضمن اجرای صحیح قوانین مذکور، نظارت بیشتری بر بازار مصالح ساختمانی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در طول ماه‌های فعالیت خود تلاش کرد بازار مسکن را تا حد امکان ساماندهی کند، افزود: از جمله این اقدامات، تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی و ایجاد تسهیلات مناسب برای ساخت و تامین زمین ارزان قیمت برای انبوه سازان بوده که در طرح جهش تولید و تامین مسکن به آن اشاره شده است که خوشبختانه با کاهش نسبی قیمت مسکن شاهد اثر بخشی این قوانین هستیم.

کد خبر: ۸۶٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha