۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
تأثیر «کرونا» در کاهش قیمت مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

تأثیر «کرونا» در کاهش قیمت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با شیوع بیماری کرونا در ایران، تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار افت معاملات شده اند، این مسئله عملا بر قیمت مسکن نیز اثر گذاشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در چند هفته اخیر، گفت: بازار مسکن نیز مانند بازارهای دیگر اقتصادی تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است، به این صورت که میزان مراجعه مردم برای خرید و فروش مسکن به مشاوران املاک به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها میزان معاملات مسکن در دی و بهمن ماه افزایش قابل توجهی داشت و این مسئله موجب شد که قیمت مسکن چند درصد افزایش یابد، زیرا بازار مسکن تابع عرضه و تقاضا است و وقتی تقاضا بالا می رود، قیمت ها افزایش می یابد.

تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار افت معاملات شده اند

وی گفت: حال شاهدیم که با شیوع بیماری کرونا در ایران، تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار افت معاملات شده اند، این مسئله عملا بر قیمت مسکن نیز اثر گذاشته است.

کیان‌پور ادامه داد: پیش بینی می شود که با تداوم وضعیت اقتصادی کشور و کاهش معاملات بازار مسکن، قیمت ملک و خانه روند کاهش به خود بگیرد، زیرا همان طور که گفتم با کاهش تقاضا، قیمت مسکن به سمت کاهش و واقعی شدن حرکت خواهد کرد.

قیمت در بازار مسکن سال آینده روند افزایش نخواهد داشت

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر می رسد که قیمت در بازار مسکن در سال آینده نیز روند افزایش نخواهد داشت، زیرا از یک طرف قیمت در بازار اشباع شده و از طرف دیگر بازار مسکن در سال آینده تحت تأثیر شیوع کرونا خواهد بود.

کد خبر: ۸٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha