۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
کارگروه شعار سال در دستگاه‌های اجرایی منطقه آزاد اروند تشکیل شود
یادداشت؛

کارگروه شعار سال در دستگاه‌های اجرایی منطقه آزاد اروند تشکیل شود

آبادان- باید در هر یک از دستگاه‌های اجرایی منطقه آزاد اروند کارگروه شعار سال تشکیل شود، این مطلب بخشی از یادداشت احسان بینا، مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان است.

احسان بینا؛ بازار: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باید در تصمیماتی که ایجاد مانع می‌کنند، تجدیدنظر شود.

در شعار سال به موضوع رفع هر گونه مانع در مسیر تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری تاکید شده و مدیران و مسئولان امور باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

برای تحقق شعار سال، پیش از هر اقدام و تصمیم‌گیری، ضرورت احصا و شناخت موانع تولید و راه‌ها و شیوه‌های رفع آنها از سوی مقام‌های تصمیم‌گیر و مسئول و ارائه و تدوین برنامه‌ها و مشوق‌های حمایتی امری ضروری به شمار می‌رود.

تحقق شعار سال نیازمند کار کارشناسی و تدوین برنامه عملیاتی در این زمینه است و در منطقه آزاد اروند باید از تصمیمات چندگانه پرهیز شود و همه در راستای منویات مقام معظم رهبری و با راهبردی یکپارچه حرکت کنند زیرا در شرایط فعلی گره گشایی از مشکلات تولید و اشتغال باید خط قرمز مدیریت باشد.

انتظار می‌رود سیستم بانکی جغرافیای منطقه آزاد اروند همراهی بیشتر با سیاست‌های کلان سازمان منطقه آزاد اروند به منظور احیاء واحدهای تولید و رونق تولید داشته باشند

انتظار می‌رود سیستم بانکی جغرافیای منطقه آزاد اروند همراهی بیشتر با سیاست‌های کلان سازمان منطقه آزاد اروند به منظور احیاء واحدهای تولید و رونق تولید داشته باشند.

لزوم توسعه طرح‌های بوم‌گردی
طرح‌های گردشگری با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی صنعت گردشگری باید همراه با برنامه مدون حرکت کنند؛ توسعه طرح‌های بوم‌گردی باید مورد توجه جدی مسئولان امر باشد.

لزوم تشکیل کارگروه تسهیل تولید مهم است و این کارگروه می‌تواند به عنوان پیشران و موتور محرک همه جلسات کمیته‌های اقتصادی باشد.

انتظار می‌رود با شکست ترامپ و گشایش‌های اقتصادی و کاهش فشارها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی باشیم.

کارگروه‌های تخصصی باید کاربردی بوده و فرآیند رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی را تسریع بخشند.

شناسایی نارسایی‌های موجود در حوزه تولید در راستای تحقق شعار سال جدید گامی بسیار مهم به منظور احاطه مسئولان بر مسائل و مشکلات منطقه و اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع آنها دارد.

باید در هر یک از دستگاه‌های اجرایی منطقه آزاد اروند کارگروهی تحت عنوان شعار سال تشکیل شده و هر یک از دستگاه‌ها با توجه به شرح وظایف و خدمات خود نسبت به احصاء مشکلات و ارائه

راهکارهای مناسب، مسئولان ارشد منطقه را در راستای پیگیری و رفع مسائل یاری دهند.

باید هر چه سریع‌تر قوانین مزاحم تولید را حذف کرده و با تمرکز از تشتت و پراکندگی قوانین پیشگیری شود

باید هر چه سریع‌تر قوانین مزاحم تولید را حذف کرده و با تمرکز از تشتت و پراکندگی قوانین پیشگیری شود.

خوشبختانه نگاه دستگاه قضائی کاملا حمایتی است و بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه، هیچ اقدامی نباید به تعطیلی تولید منجر شود و در همین راستا بانک‌های عامل در صورت بدهی یک واحد تولیدی، حق ندارند آن طرح را تعطیل کنند.

مدیران باید دوراندیش بوده و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشته باشند و چالش‌های آینده را در حوزه‌های مختلف کارشناسی و پیش‌بینی کنند تا جامعه دچار ضرر و زیان نشود.

آموزش نیز مهم است و باید دارای دو خصوصیت اشتغال آفرینی و ارتباط بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده و بازار باشد و نیازسنجی در بازار کار، عامل اصلی تحقق این ویژگی‌ها است.

شاه کلید حل مشکلات مردم در دست تولیدکنندگان
حمایت از تولیدکننده نیازمند فراگیری راهکارها و روش‌های راهبردی همسو با حوزه علمی کشور است چرا که در این زمینه وقتی سواد کافی برای حمایت از تولید نباشد، هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد و این عرصه مهم بیشتر برای مدیران دستگاه‌ها مورد تاکید است.

تولید اصلی‌ترین نیاز امروز کشور در گذر از مشکلات داخلی و رفع تحریم‌های استکبار جهانی است.

همه صاحب نظران اقتصادی بر این باورند که شاه کلید حل مشکلات مردم در دست تولیدکنندگان است و اگر در حمایت از این بخش همچنان قصور و کوتاهی انجام شود کشور در سال جدید با چالش‌هایی جدی رو به رو خواهد شد.

شیوع کرونا در سال گذشته نیز با وجود تاب آوری بالای حوزه های سلامت و اقتصاد ضررهای جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و دستگاه‌های دولتی ضرورت دارد با توجه به این مشکل حمایت قاطعانه از تولید داشته باشند.

کد خبر: ۸۶٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha