۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
دولت آینده باید رفع مشکلات کارگران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد
عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس:

دولت آینده باید رفع مشکلات کارگران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد

بدری، عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه حقوق کنونی کارگران پاسخگوی نیازهای اولیه زندگی هم نیست تاکید کرد که دولت آینده باید رفع مشکلات کارگران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، ضمن گرامیداشت روز کارگر با اشاره به مشکلات این قشر، گفت: طبیعتا بخش اعظمی از جمعیت تولیدکننده کشور را کارگران تشکیل می‌دهند و اگر دغدغه آنها رفع شود کمک بزرگی به تقویت حوزه‌ تولید و اشتغال خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون کارگران با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند، به طوری که حقوق آنها پاسخگوی نیازهای اولیه زندگی هم نیست.

وی تصریح کرد: فراکسیون کارگری مجلس چندین جلسه با مسئولان مربوطه همچون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برگزار کرد و دغدغه‌های کارگران را مطرح کرده و مورد بررسی قرار داد، همچنین بهبود وضعیت حقوق و دستمزد آنها را به طور جدی پیگیری کرد.

بدری اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، حقوق کارگران به طور نسبی افزایش داده شد، اما باز هم پاسخگوی نیازهای زندگی آنها نیست، بنابراین رفع این مشکل ورود جدی مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مجلس یازدهم گام‌های موثری در جهت رفع دغدغه‌های کارگران برداشته است، کما اینکه منابعی برای بهبود وضعیت زندگی این قشر در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده اما باز هم کافی نیست، چرا که خط فقر در تهران ۱۰ میلیون تومان تعیین شده، بنابراین حقوق ۴ میلیون تومانی کارگران نمی‌تواند نیازهای زندگی آنها را رفع کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه دوره فعالیت این دولت در حال اتمام است، بنابراین انتظار می‌رود که دولت آینده، رفع نیازهای کارگران را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد که نتیجه آن به طور قطع به افزایش کمیت و کیفیت تولید و رشد اقتصادی کشور منتهی خواهد شد.

کد خبر: ۸۶٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha