۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
فروش «آمازون» در ۳ ماه اول  ۲۰۲۱ رکورد زد
«بازار» گزارش می دهد

فروش «آمازون» در ۳ ماه اول ۲۰۲۱ رکورد زد

شرکت آمازون در شرایط پاندمی نتنها دچار رکود نشده بلکه در مقایسه با سال های قبل از همه گیری ویروس، رشد فروش ۱۰۸ میلیارد دلاری را تجربه کرده و در سه ماه اول امسال رشد ۴۴ درصدی داشته است.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: از اوایل سال ۲۰۲۰ و شروع پاندمی ویروس کرونا، بسیاری از کسب کارها بحرانی ترین لحظات را تجربه کردند و حتی بسیاری قادر به ادامه نبوده و به ناچار برچیده شدند؛ اما در این میان برخی از کمپانی های بزرگ دنیا نه تنها متحمل خسارت های زیادی نشدند بلکه این چالش را غنیمت شمردند و به درآمدهای بیشتری دست پیدا کردند. البته این امر در سایه یک سیستم مدیریتی یکپارچه و استراتژیک  میسر خواهد بود.

کمپانی نه چندان نوپای آمازون که در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک خرده فروش پیشتاز در سطح آنلاین شروع به کار کرد و در کمترین زمان ممکن به یک قدرت یکه تاز صنعت فروش اینترنتی تبدیل شد؛ این کمپانی در طول سالهای فعالیتش بارها دچار فراز و نشیب های زیادی شد و هر  بار قوی تر و مصمم تر از قبل شروع به کار نمود؛ آمازون در تمامی دوران فعالیتش نشان داد که به راحتی از پای نخواهد افتاد و همین امر وی را به یکی از پر درآمدترین کمپانی های دوران کرونا تبدیل کرد.

بحران کرونا ویروس نه تنها آمازون را متزلزل نکرد بلکه فروش خالص بالغ بر ۱۰۸.۵ میلیارد دلار را به ارمغان آورد؛ گزارش مالی این شرکت حاکی از این است که در ۱۲ ماه گذشته با افزایش عرضه و تقاضای فروش آنلاین سود این شرکت در مقایسه با دوران های قبل کرونا به بالاترین میزان خود رسیده است که در مقایسه با گزارش مالی سایر کمپانی های مشابه بسیار بالاتر است.

ناگفته نماند، سود سالانه آمازون در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ برابر با ۸.۱ میلیارد دلار برآورد شده است که در مقایسه با سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ افزایش زیادی را تجربه کرده است که تا ۴۴ درصد بیشتر بوده است؛ بر اساس همین گزارش سود سه ماه نخست در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲.۵ میلیارد دلار بود که از نظر خود این شرکت بسیار ناچیز است.

جف بزوس مدیر عامل این شرکت در گزارش اخیر خود اعلام کرد: از ماه آوریل(فروردین) سال گذشته شرکت آمازون میزان سرویس دهی خود را به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر افزایش داده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد ۳۳ درصدی داشته است و این میزان افزایش خدمات  نیز ۲۶.۹ میلیارد دلار سودآوری  بدنبال داشته است.

بزوس که خود از سرمایه گذاران شرکت آمازون است افزود: شرکت ما در بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سود ۲۴.۷ میلیارد دلاری را دریافت کرده است که درمقابل سود یک سال گذشته ما بسیار پایین تر است که از طریق استراتژیهای بازاریابی و اتخاذ سیستمهای جدید فرش آنلاین میسر شده است.

البته، شرکت آمازون با وجود افزایش سود دهی سالانه در مقایسه با دوران ماقبل کرونا و بر خلاف برخی قوانین شورای ملی روابط کار، برخی از کارکنان خود را  به صورت غیرقانونی از کار برکنار کرد؛ شرکت آمازون در این خصوص هیچگونه گزارش رسمی صادر نکرد اما اعلام نمود که شرایط کاری را برای کارکنان خود تا میزان چشمگیری ارتقاء داده است و حتی حقوق کارمندان بخش های پرکار دوران پاندمی کرونا را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، آمازون پیش بینی می کند که در سه ماه آینده این صعود همچنان ادامه خواهد داشت و تا ۱۱۶ دلار نیز افزایش می یابد چرا که تمامی امکانات نایل شدن به این مهم فراهم است.

کد خبر: ۸۶٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha