۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کشاورزان زنجانی تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات را مد نظر قرار دهند
با توجه به افت دما و بارش تگرگ؛

کشاورزان زنجانی تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات را مد نظر قرار دهند

زنجان- رحمان نیا، سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: کشاورزان زنجانی برای پیشگیری از خسارت احتمالی نسبت به محافظت از باغات و تاسیسات کشاورزی اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان زنجان ابری بوده و بارش باران مناطق مختلف استان را فرا می گیرد. 

وی با بیان اینکه از روز شنبه بر میزان بارش ها در استان افزوده می شود، اظهار کرد: با بارش باران شاهد وقوع رعد و برق و تگرگ در استان خواهیم بود که باید شهروندان در مناطق کوهستانی تردد نکنند. 

سرپرست اداره کل هواشناسی زنجان همچنین از وقوع وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: شهروندان در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند. 

رحمان نیا به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان کاهش یافته و هوا سرد می شود و دمای هوای در برخی از مناطق استان به زیر صفر درجه سانتی گراد می رسد که در این میان هشدار نارنجی اعلام شده است.

وی افزود: کشاورزان جهت پیشگیری از خسارت احتمالی نسبت به محافظت از مزارع، باغات و تاسیسات کشاورزی، انبارها، مرغداری ها، دامداری ها و گلخانه ها اقدامات گرمایشی را مد نظر قرار دهند. 

کد خبر: ۸۶٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha