۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
پیشرفت هایی برای لغو تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران ایجاد شده است

پیشرفت هایی برای لغو تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران ایجاد شده است

دولت بایدن برای احیای توافق هسته ای که دولت سابق ترامپ از آن خارج شد، از اوایل ماه جاری با میانجیگری اتحادیه اروپا مذاکره غیر مستقیم با ایران را در وین اتریش آغاز کرده است.

به گزارش بازار، پایگاه ان اچ کی ژاپن در مطلبی به موضوع لغو تحریم های نفتی ایران توسط آمریکا پرداخته است.

در این گزارش آمده است: نماینده ایران درباره نشست کشورهای ذی نفع در توافق هسته ای که برای بازگشت آمریکا به این توافق برگزار شد، با اشاره به اینکه تفاهم هایی درباره لغو تحریم ها از جمله لغو ممنوعیت صادرات نفت خام ایران حاصل شده، دیدگاهی مبنی بر پیشرفت مذاکره نشان داده است. ایران پیش از این، لغو تحریم های نفتی آمریکا را به طور جدی درخواست کرده بود.

دولت بایدن برای احیای توافق هسته ای که دولت سابق ترامپ از آن خارج شد، از اوایل ماه جاری با میانجیگری اتحادیه اروپا مذاکره غیر مستقیم با ایران را در وین اتریش آغاز کرده و روز بیست و هفتم آوریل هم نشستی در سطح معاونان وزیر امور خارجه کشورهای ذینفع برگزار شده است.

عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، پس از پایان نشست در گفتگو با رسانه های دولتی درباره لغوتحریم های مربوط به صادرات نفت خام و همچنین تسویه حساب های مالی با کشورهای خارجی که به طور جدی از آمریکا درخواست شده بود، با اشاره به اینکه: «تفاهم هایی حاصل شده است و تحریم ها تقریبا در همه زمینه ها برداشته خواهد شد»‌ رویکردی مبنی بر پیشرفت مذاکره نشان داده است.

از سوی دیگر، معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه: «هنوز چالش های سخت و جزییات دشوار باقی مانده است »‌ اعلام کرد، کشورهای ذینفع در توافق هسته ای با سرعت بخشیدن مذاکره موافقت کردند.

 در حالی که ایران لغو همه تحریم های اعمال شده تحت دولت سابق ترامپ را درخواست کرده، آمریکا تحریم اعمال شده علیه این کشور را به سه دسته تقسیم کرده است. دسته اول تحریم هایی هستند که قابل لغو می باشند.

دسته دوم تحریم هایی هستند که لغو آنها دشوار خواهد بود و دسته سوم تحریم هایی هستند که لغو نخواهند شد. به نظر می رسد تحریم های اعمال شده علیه اعضای ارشد سپاه قدس از دسته تحریم هایی هستند که لغو نخواهند شد. هم اکنون از اینکه آیا دو کشور برای احیای توافق هسته ای به سازش خواهند رسید یا خیر، موضوع با دقت بیشتری از سوی ناظران دنبال می شود.

کد خبر: ۸۵٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha