۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
افزایش آبرسانی به ۷ هزار روستا با تانکر | تعویض تانکرهای آبرسانی فرسوده در دستور کار است
مدیر کل بحران آبفای کشور اعلام کرد

افزایش آبرسانی به ۷ هزار روستا با تانکر | تعویض تانکرهای آبرسانی فرسوده در دستور کار است

کرکانی، مدیر کل دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفا گفت: تعداد ۵۰۰۰ روستا در تابستان سال گذشته با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شد که این تعداد در تابستان سال جاری به ۷۰۰۰ روستا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، فرهام کرکانی، مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت تأمین آب با توجه به منابع و مصارف در ۱۰۶۴ شهر کشور وضعیت نرمال دارد، گفت: در مجموع به طور متوسط ۱۵ درصد کمبود آب در تابستان نسبت به نیاز مصرف داریم که اگر مردم، ۱۵ درصد در مصرف خود صرفه جویی کنند، تابستان سخت امسال را بهتر سپری خواهیم کرد.

او همچنین در خصوص تعداد روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می شوند، گفت: در تابستان سال گذشته تعداد ۵۰۰۰ روستا با تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شد که این تعداد در تابستان سال جاری به ۷۰۰۰ روستا خواهد رسید.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: با کمبود تعداد تانکرهای آبرسانی و فرسودگی بخشی از تانکرهای موجود مواجه هستیم که در تلاش و پیگیری از مجلس شورای اسلامی برای تأمین ۱۰۰۰ تانکر جدید آبرسانی برای تابستان سال جاری هستیم.

به گفته او، امسال از ۱۳۴۶ شهر کشور ۱۰۶۴ شهر مشکلی به لحاظ تامین آب ندارند، ۱۲۶ شهر ۱۰ درصد کمبود، ۵۵ شهر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد و ۱۰۱ شهر بیش از ۲۰ درصد با کمبود آب مواجه هستند.

کرکانی افزود: پیش بینی می‌شود که ۲۸۲ شهر با تنش آبی مواجه باشند که بیشترین تنش در فلات مرکزی خواهد بود و پس از آن حوضه آبریز خلیج فارس با ۹۳ شهر است.

کد خبر: ۸۵٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha