۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
تولید عسل در لرستان کاهش ۳۰ درصدی داشت؛ فرآوری و بسته‌بندی مهمترین مشکل
مدیر امور طیور جهادکشاورزی لرستان:

تولید عسل در لرستان کاهش ۳۰ درصدی داشت؛ فرآوری و بسته‌بندی مهمترین مشکل

لرستان- جعفرپور، مدیر امور طیور جهادکشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با کاهش ۳۰ درصدی تولید عسل در استان مواجه شویم که این اتفاق تحت تأثیر خشکسالی رخ خواهد داد.

محمدعلی جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در بحث تولید عسل، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش تولید داشته باشیم که دلیل اصلی آن خشکسالی است.

وی با بیان‌ اینکه استان لرستان رتبه سیزدهم را در تولیدعسل و رتبه دوازدهم را در تعداد کندو در کشور دارد، افزود: تولید موم و ژل رویال نیز وابسته به تولید عسل است که با این اوضاع قطعاً ما با کاهش تولید موم و مخصوصاً ژل رویال مواجه خواهیم شد.

مدیر امور طیور جهادکشاورزی لرستان عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در صنعت زنبورداری، عدم فرآوری و بسته‌بندی است؛ در واقع شیوه عرضه عسل لرستان بدین گونه است که به صورت فله‌ای به استان‌های دیگر صادر و در آنجا با برند آنها بسته‌بندی می‌شود و با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: از طرفی در مورد بیماری‌هایی که برای کندوها وجود دارد ما برای رفع آن به دارو و آنتی‌بیوتیک نیاز داریم اما ورود دارو به کندوها باعث می‌شود که آن عسل، کیفیت لازم را نداشته باشد در نتیجه عسل تولید شده روی دست زنبورداران می‌ماند و یا در بحث فروش با مشکل مواجه می‌شوند.

کد خبر: ۸۵٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha