۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
استفاده کشاورزان کنیایی از ملخ‌های مهاجم به عنوان کود
تبدیل تهدید به فرصت؛

استفاده کشاورزان کنیایی از ملخ‌های مهاجم به عنوان کود

کشاورزان کنیایی از ملخ‌های مهاجم به عنوان کود برای زمین‌های خود و غذا برای حیوانات خود استفاده می‌کنند.

به گزارش بازار، کشاورزان کنیایی از ملخ‌های مهاجم به عنوان کود برای زمین‌های خود و غذا برای حیوانات خود استفاده می‌کنند.

اگر چه ملخ‌های مهاجم خسارت‌های زیادی را برای کشاورزان به وجود می‌آورند، اما این موضوع در کنیا تغییر کرده است. در کنیا از ملخ‌های به دام افتاده به عنوان کود برای تقویت زمین‌های کشاورزی و همچنین غذای دام‌ها استفاده می‌شود و بنابراین یک تهدید به فرصت بدل شده است.

عابدی آچیبه یک محقق کنیایی در این رابطه گفت: در ابتدا احساس شما در رابطه با ملخ‌های مهاجم بسیار بد است. شما نظری منفی درباره آن‌ها دارید و از دریچه‌ای منفی به آن‌ها می‌نگرید. اما ما حالا شاهد بخش مثبت ماجرا هستیم. شما می‌توانید از این حشرات برای تغذیه دام‌های خوداستفاده کنید. شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان کود برای زمین‌های کشاورزی خود استفاده کنید.

خبرنگار افزود: ملخ‌ها را در پایان روز و هنگامی که آن‌ها در حال استراحت هستند صید می‌کنند. این موضوع سبب اشتغال آفرینی برای روستانشینان در منطقه باراکا در جنوب غرب کنیا شده است.

در ادامه یکی از جمع کنندگان ملخ گفت: من ۱۱۷ کیلوگرم ملخ جمع آوری کردم. این هدیه‌ای از طرف خدا است و ما از این موضوع خوشحالیم. ما تصور نمی‌کردیم که پول خوبی از این راه کسب کنیم، اما حالا بسیار خوشحالیم.

در ادامه خبرنگار گفت: با خرید هر کیلوگرم ملخ به بهای ۴۰ سنت این فرد ۴۵ دلار درآمد کسب کرده است. این درآمد بالایی در اینجا محسوب می‌شود. ملخ‌های خریداری شده پس از خرد شدن، پودر شده و در برابر نور خورشید خشک می‌شوند. این ملخ‌ها به یک پودر مغذی برای دام‌ها بدل می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود ملخ‌ها سبب تغذیه دام‌ها شوند و انسان‌ها هم از حیوانات تغذیه کنند.

کد خبر: ۸۵٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha