۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
صعود بیت کوین بعد از ۷ هفته نزول؛ بیت کوین ۵۴ هزار دلاری شد
بازار گزارش داد؛

صعود بیت کوین بعد از ۷ هفته نزول؛ بیت کوین ۵۴ هزار دلاری شد

در روز دو شنبه ۲۶ آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت بیت کوین در بازار جهانی ۹.۷ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح طی ۷ هفته اخیر رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: روز دوشنبه ۲۶ آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت بیت کوین در بازار جهانی بالغ بر ۹.۷ درصد رشد کرد و از مرز ۵۰ هزار دلار فراتر رفت. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک  در این روز قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به بیش از ۵۴ هزار و ۲۴۹ دلار رسید  که بالاترین نرخ رشد روزانه قیمت از اول مارس سال جاری تا کنون بود.

رشد قیمت بیت کوین در شرایطی اتفاق افتاد که طی هفت هفته گذشته روند تغییرات قیمت بیت کوین در بازار نزولی بود و خبرهای مرتبط با سیاستهای تازه در امریکا و کره جنوبی در مورد بازار بیت کوین ها در کنار دستگیری شماری از فعالان در این حوزه در کشور ترکیه به این بحران دامن زد.

کوین دسک در مورد دلیل افزایش قیمت بیت کوین در روز ۲۶ آوریل نوشت: «در بسیاری از کشورهای دنیا تمایل برای استفاده از ارزهای مجازی افزایش یافت. روز دوشنبه بانک جی پی مورگان رسما اعلام کرد به زودی حساب بیت کوین را برای مشتریهای خود بازگشایی می کند و بعد از انتشار این خبر ارزش بیت کوین در بازار روند افزایشی به خود گرفت.»

این وب سایت با اشاره به این مساله که بسیاری از سرمایه گذاران در بازار بیت کوین نگران نوسانات زیاد در ارزش آن هستند و به همین دلیل ممکن است در ماه های آتی ورود به این بازار برای سرمایه گذاران با تردید های زیادی همراه باشد، نوشت: «به نظر می رسد بانکهای تجاری بزرگ در تلاش برای یافتن راهی به منظور پذیرش ارز دیجیتال به عنوان وسیله ای برای مبادلات و تجارت کالاها هستند. هر چه پذیرش بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی بیشتر شود، قیمت ان هم در بازار بیشتر خواهد شد و افراد بیشتری از بیت کوین به عنوان وسیله مبادله استفاده می کنند.»

منابع اطلاعاتی در مورد زمان راه اندازی حسابهای بیت کوینی در بانک جی پی مورگان به این سایت گفتند: «بانک جی پی مورگان از تابستان امسال بازگشایی حساب  ذخیره بیت کوین برای مشتریان خود را شروع خواهد کرد. این خبر در شرایطی ارایه شد که آمارها از افزایش ۶ برابری قیمت بیت کوین از اکتبر سال قبل تا کنون حکایت دارد.»

حساب بیت کوین بانک جی پی مورگان می تواند زمینه را برای پذیرش این ارز مجازی در چرخه اقتصادی را فراهم اورد. البته پیش از این خبرهایی برای راه اندازی حساب بیت کوین در بانکهای مورگان استنلی، گلدمن ساکس و شمار دیگری از بانکهای بزرگ غربی  منتشر شد. بر طبق این خبرها از انتهای بهار امسال مشتریان ثروتمند این سه بانک می توانند از حساب بیت کوین خود برای مبادلات بین  المللی استفاده کنند.

طبق آمارهای رسمی در روز ۲۶ آوریل امسال قیمت هر بیت کوین در بازار بالغ بر ۵۴ هزار دلار بود در حالیکه قیمت هر Ethereum  با تجربه ۷.۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل از ان به ۲هزار و ۵۰۴ دلار رسید. در این روز قیمت هر XRP بالغ بر ۱۴.۴۸ درصد و قیمت هر Stellar معادل ۶.۶۷ درصد رشد کرد. در این روز هرXRP با قیمت ۱.۲۷ دلار و هر Stellar با قیمت ۰.۴۶۷ دلار به فروش رسید.

کد خبر: ۸۵٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha