۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران خریداری می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران خریداری می‌شود

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش قیمت گندم، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شود.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه میزان تولید گندم در استان ۱۵۵ هزار تن پیش بینی می شود، افزود: برآوردها نشان می دهد که بتوانیم ۱۰۰ هزار تن محصول مازاد مصرف از کشاورزان خریداری کنیم.

وی سطح گندمزارها را ۵۵ هزار هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: مراکز خرید در مناطق مختلف استان در فصل برداشت آماده خرید تضمینی محصول از کشاورزان خواهند بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره کشت کلزا نیز گفت: امسال میزان کشت کلزا در استان به شش هزار و ۶۰۰ هکتار رسید که پیش بینی می شود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن محصول از کشاورزان خرید تضمینی شود.

شهیدی فر قیمت خرید تضمینی کلزا را ۱۱ هزار تومان و قیمت خرید تضمینی گندم را پنج هزار تومان ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی یادآور شد: برای خرید محصولات پاییزه گندم ۳۱ مرکز و برای خرید کلزا ۱۴ مرکز دایر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به رشد استفاده از پهپادها برای کاربرد کشاورزی در استان اشاره و اضافه کرد: بیش از ۵۰ پهباد برای سمپاشی و مدیریت مزارع در استان به کارگیری می شود.

کد خبر: ۸۵٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha