۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کره جنوبی هم به بازار ارزهای مجازی حمله کرد
قانونمندسازی ارزهای مجازی در دنیا؛

کره جنوبی هم به بازار ارزهای مجازی حمله کرد

قانونمندسازی بازار ارزهای مجازی از ابتدای سال جاری در دستور کار دولتها قرار گرفت و سئول اعلام کرد تمامی بازارهای فعال در مبادله ارزهای مجازی باید به طور رسمی ثبت شوند و با بانکها همکاری کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار ارزهای مجازی در ماه های اخیر با نوسان های زیادی روبرو بوده است و اخباری که از سرتاسر دنیا به گوش می رسد نشان می دهد که دولتها برای قانونمندسازی فضای دیجیتال و فعالیت در بازار ارزهای مجازی کمر همت بسته اند.

بعد از تصمیم دولت امریکا مبنی بر وضع مالیات بر مبادلات بازار بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی پیشنهاد ممنوعیت معاملات در این بازار در امریکا، حال نوبت به مقامات کره جنوبی رسیده است. رییس آژانس قانونگذاری مالی کره جنوبی اخیرا اعلام کرد تمامی مبادلات بازار ارزهای مجازی در کره تا ماه سپتامبر سال جاری متوقف خواهد شد مگر اینکه بازارهایی که در این مبادلات نقش دارند به طور رسمی ثبت شوند و دولت بتواند بر میزان و ارزش مبادلات در این بازارها نظارت داشته باشد.

 او در جلسه کمیته سیاست گذاری ملی کره جنوبی که در روز ۲۲ آوریل برگزار شده بود گفت: «ما در حال زمینه سازی برای اجرای این طرح هستیم و انتظار می رود تا ماه سپتامبر زمینه برای ممنوعیت فعالیت این بازارها فراهم شود. در آن زمان احتمالا بستر برای عرضه ارز مجازی بانکی کره جنوبی هم فراهم خواهد شد.»

 او ادامه داد: «هم اکنون بالغ بر ۲۰۰ بازار برای مبادله ارزهای مجازی در کره جنوبی شناسایی شده است ولی اگر این شرایط  ادامه پیدا کند و نتوان شفافیت معاملات در این بازارها را ارزیابی کرد، تا انتهای امسال تمامی این بازارها تعطیل خواهند شد.»

طبق قانون تازه وضع شده در کره جنوبی، به منظور کنترل معاملات در بازار ارزهای مجازی باید تمامی بازارها به طور کامل در نظام مالی کشور ثبت شود تا بتوان نظارت دقیقی بر عملکرد آن داشت و ارزش مبادلات و نحوه استفاده از این ارزها به طور کامل تعیین شود. در صورتیکه اجرای این طرح محقق نشود یا بازاری به صورت رسمی ثبت نشود، فعالیت در آن بازار غیر قانونی خواهد بود و آن بازار حذف خواهد شد.

این طرح تازه در کره جنوبی به دنبال سیاست تازه دنیا برای قانون گذاری در فضای اقتصاد دیجیتال و بازار ارزهای مجازی اجرا شده است. شفاف سازی فعالیت در بازار ارزهای مجازی یک ضرورت است و دولتها در نظر دارند با قانونمندسازی این بازار، بسترسازی برای افزایش نظارت بر عملکرد بازار ارزهای دیجیتال و حتی نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال باعث شد قوانین سخت گیرانه تری در این حوزه وضع شود.

در روز ۱۹ آوریل سال جاری هم دولت بیانیه ای ارایه داد و  اعلام کرد تمامی بازارها و مراکز مبادلات ارزهای مجازی از ماه آوریل تا سپتامبر فرصت دارند تا به طور رسمی ثبت شوند و گزارش کاملی از عملکرد خود را به دولت بدهند و بعد از سپتامبر بازارهایی که در این پروسه وارد نشده اند غیر قانونی تلقی خواهند شد و خرید و فروش ارز مجازی در آن بازار پیگرد قانونی خواهد داشت. در این قانون اعلام شده است بازارهای فعالیت در ارز های مجازی زمانی می توانند به طور رسمی ثبت شوند که با یک بانک تجاری مشارکت داشته باشند. همکاری با نظام بانکی زمینه را برای ایجاد امکان کنترل و نظارت بر عملکرد این بازارها فراهم می کند.

کد خبر: ۸۵٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha