۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
تغییر نوع استخدام تامین اجتماعی از پیمانی به شرکتی خلاف قانون است
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

تغییر نوع استخدام تامین اجتماعی از پیمانی به شرکتی خلاف قانون است

اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، تغییر نوع استخدام تامین اجتماعی از پیمانی به شرکتی را خلاف قانون دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، در مورد اعتراض جمع گسترده‌ای از شرکت‌کنندگان آزمون استخدام پیمانی سازمان تامین اجتماعی که سال گذشته برگزار شده بود، اما در نهایت تنها ۲۸۰ نفر برای مصاحبه دعوت شده‌اند و بر اساس مصوبه جلسه اسفندماه هیات مدیره این سازمان قرار شده که بقیه شرکت‌کنندگان در قالب شرکتی استخدام شوند، گفت: ما گزارشی از افرادی که در این آزمون شرکت کرده بودند، دریافت کردیم و حتی با تعدادی از آنها به صورت حضوری نیز ملاقات داشتیم که اطلاعاتی را در این زمینه به مجلس ارائه دادند.

ارسال نامه کمیسیون اجتماعی به سالاری جهت شفاف‌سازی ابعاد این تصمیم
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قرار بر این شد که ما نامه‌ای در این رابطه به آقای سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بفرستیم تا پاسخ کارشناسانه و منطقی را پیرامون این موضوع به صورت مکتوب به مجلس ارائه دهد.

وی تصریح کرد: اقدام کنونی با مصوبه اول هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی که قرار بود آزمون استخدام پیمانی برگزار شود، مغایرت داشته و غیرقانونی است، اما ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و نشستی حضوری هم با مسئولان این سازمان خواهیم داشت تا بتوانیم در این خصوص به جمع‌بندی نهایی برسیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما پیگیری این موضوع را جهت احقاق حقوق شرکت‌کنندگان در این آزمون قبل از اتمام تعطیلات مجلس آغاز کرده و بعد از آن نیز به عنوان اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته باید دلایل مسئولان سازمان تامین اجتماعی هم بررسی شود، اما تا الان این اقدام را غیرقانونی می‌دانیم و باید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه پاسخگو باشند.

کد خبر: ۸۵٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha