۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
«فولکس واگن» نسبت به کاهش تولید هشدار می‌دهد
کمبود تراشه پاشنه آشیل غول خودروسازی

«فولکس واگن» نسبت به کاهش تولید هشدار می‌دهد

وین گریفیتس، مدیرعامل سئات به عنوان زیر مجموعه گروه فولکس واگن، گفت: از تامین کنندگان گروه به ما هشدار تولید ناشی از کمبود تراشه در سه ماهه دوم سال داده شده است.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی گروه خودروسازی فولکس واگن، بزرگترین خودروساز دنیا به مدیران خود نسبت به کمبود جهانی تراشه‌ها هشدار داد و از آن‌ها برنامه‌ای برای کنترل تولید خودرو در سه ماهه دوم سال میلادی جاری خواست.

وین گریفیتس، مدیرعامل سئات که زیر مجموعه اسپانیایی گروه فولکس واگن بوده، گفت: از تامین کنندگان گروه فولکس واگن به ما گفته شده است که باید در سه ماهه دوم سال میلادی جاری، با چالش سختی روبه‌رو خواهیم شد که نسبت به سه ماهه نخست سال جاری سخت‌تر است.

گریفیتس این کمبود را بزرگترین چالش فعلی برای شرکت‌اش و تولیدات سئات قلمداد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که در کارخانه مارتورل سئات در نزدیکی بارسلونا اوضاع چندان نگران کننده نیست، افزود: در سئات برنامه‌ای تدوین شده که براساس تامین و تهیه تراشه اقدام به تولید خودرو خواهیم کرد.

فولکس واگن پیشتر اعلام کرده بود؛ انتظار دارد عرضه تراشه در ماه‌های آینده همچنان با کمبود مواجه باشد و هرچند که این مساله تا پایان سال ادامه دار نخواهد بود.

گفتنی است که ماه گذشته مدیرعامل شرکت هربرت دیس، اعلام کرد: این شرکت خودروسازی به دلیل کمبود تراشه قادر به تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو نبوده است. این موضوع سبب کمبود تیراژ تولید در سال ۲۰۲۱ خواهد شد و توانایی جبران آن نیز وجود ندارد.

گروه خودروسازی فولکس واگن نیز با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: وضعیت کمبود تراشه‌ها با وقایعی که در تگزاس رخ داده، بدتر شده است. زیرا تولیدکنندگان بزرگ تراشه مستقر در آن شهر مجبور به توقف یا کاهش تولید شدند. به همین دلیل نمی‌توان برنامه ریزی مجدد برای تولید یا افزایش تیراژ داشت.

کد خبر: ۸۵٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha