۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
شدیدترین سقوط قیمتی بیت کوین در یک هفته؛ قیمت هر بیت کوین به ۴۹ هزار دلار رسید
بازار گزارش می‌دهد؛

شدیدترین سقوط قیمتی بیت کوین در یک هفته؛ قیمت هر بیت کوین به ۴۹ هزار دلار رسید

بازار ارزهای مجازی یک بازار پویا است ولی تصمیم گیری های سیاسی هم روی این بازار تاثیر دارد. طبق گزارشهای موجود در هفته گذشته بالاترین سرعت کاهش ارزش بیت کوین در بازار ثبت شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: رکوردشکنی بیت کوین در سقوط قیمتی در هفته گذشته مهمترین خبر بازار ارزهای مجازی بود. طبق گزارشهای موجود نرخ کاهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته بالاترین نرخ افت قیمت هفتگی از اول فوریه امسال تا کنون بود و تصمیم گیری دولت بایدن در مورد وضع مالیات برای فعالان در این بازار، افزایش ارزش دلار در بازار جهانی و کاهش خطر رکود اقتصادی در دنیا به دلیل تسریع روند واکسیناسیون در کشورهای صنعتی باعث شد قیمت بین کوین در بازار کاهش یابد.

 در روز ۲۴ آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت هر بیت کوین در بازار برابر با ۴۹ هزار و ۷۷۸ دلار بود  که ۱.۲۹ درصد نسبت به روز قبل از ان کاهش داشت. در این سال ارزش سرمایه موجود در بازار بیت کوین دنیا برابر با ۹۳۰ .۳۳ میلیارد دلار بود و حجم معاملات در این بازار طی بیست و چهار ساعت گذشته به رقمی برابر با ۴۶.۱۱ میلیارد دلار  رسید.

در روز ۲۴ نوامبر امسال قیمت هر Ethereum در بازار برابر با ۲۱۹۶ دلار بود که نسبت به روز قبل از آن ۵.۰۸ درصد نسبت به روز قبل از ان کاهش پیدا کرد و قیمت هر XRP برابر با ۱.۰۵ دلار بود که ۷.۶۸ درصد کمتر از روز قبل از آن بود. در این روز قیمت هر stellar در بازار به  رقم ۰.۴۲۴ دلار رسید که ۴.۹۸ درصد کمتر از روز قبل بود.

در این روز تنها ارزی که افزایش قیمت را شاهد بود Dogecoin  بود که قیمت آن نسبت به روز قبل ۱۴.۵۶ درصد رشد کرده است. در روز ۲۴ آوریل هر Dogecoin با قیمت ۰.۲۷۸ دلار به فروش رسید.

طبق گزارشهای رسمی در روز ۲۴ آوریل امسال بالاترین قیمت ثبت شده برای بیت کوین در بازار برابر با ۵۱ هزار و ۱۱۵ دلار بود و پایین ترین قیمت در این روز به ۴۸ هزار و ۸۵۵ دلار رسید . بالاترین قیمت ثبت شده برای هر بیت کوین در طول تاریخ برابر با ۶۴ هزار و ۸۲۹ دلار بود .

به گزارش وب سایت کوین دسک دلیل افت قیمت بیت کوین در بازار سیاست دولت بایدن در مورد وضع مالیات بر درامد فعالان در این بازار بود که باعث شد تا تقاضا برای فعالیت در این بازار کمتر شود.

از طرف دیگر پیش بینی احتمال ممنوعیت فعالیت در این بازار، ممنوعیت نگهداری بیت کوین یا استخراج ان خود به این بحران دامن زد و باعث شد تا بسیاری از تحلیل گران در مورد احتمال تداوم روند کاهشی قیمت تا مرز ۳۰ هزار دلار ظرف هفته های اتی صحبت کنند.

بیت کوین اولین ارز مجازی بود که در دنیا استخراج شد و برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. هم اکنون بیت کوین از نظر ارزش سرمایه موجود در ان ، ارزشمند ترین ارز مجازی در دنیا است ولی نرم افزارهای استخراج آن به صورت رایگان در فضای مجازی وجود دارد.

آمارها نشان می دهد تا کنون ۲۱ میلیون بیت کوین در دنیا استخراج شده است و آمارها نشان می دهد طی دو سال اخیر  هر ۱۰ دقیقه یک بیت کوین در دنیا استخراج شده است.

کد خبر: ۸۵٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha