۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
تمدید تعطیلی یک هفته‌ای بازار تهران
رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد

تمدید تعطیلی یک هفته‌ای بازار تهران

فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار به مدت یک هفته، از شنبه چهارم تا جمعه ۱۰ اردیبهشت تمدید شد.

به گزارش بازار، قاسم نوده فراهانی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران در شهرهای قرمز و نارنجی، گروه‌های شغلی دو، سه و چهار همچون هفته‌های به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در شهر تهران گروه شغلی یک؛ می‌توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با انتقاد از تعطیلی صنوف و فعالیت سازمان‌های مرتبط با اصناف تصریح کرد: اصناف برای فعالیت آمادگی اجرای هرنوع پروتکل بهداشتی را دارند، اما بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و ... با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف اصلا کارشناسی نیست و بارها مراتب اعتراض خود را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم.

وی همچنین از تمامی صنوف شهر تهران درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

نوده فراهانی ادامه داد: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی‌ها است.

وی گروه دو را نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه‌های املاک برشمرد که تعطیل هستند و افزود: مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تعطیل است.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران؛ گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است.

وی همچنین گفت: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

کد خبر: ۸۴٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha