۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
۹۵۹ واحد صنعتی استان ایلام از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند
مدیرعامل شرکت گاز ایلام:

۹۵۹ واحد صنعتی استان ایلام از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند

ایلام- شمس اللهی، مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: هم اکنون ۹۵۹ واحد صنعتی استان ایلام از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

عباس شمس اللهی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۳ واحد صنعتی به شبکه مصرف گاز طبیعی متصل شده اند و هم اکنون ۹۵۹ واحد صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: سال گذشته ۱۸۳ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، ۶۱ کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع اجرا شد که این میزان عملیات گازرسانی به صنایع به عنوان یک رکورد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوئیل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی همچنین از گازرسانی به تمامی شهرهای استان ایلام تا پایان دولت خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶ شهر استان گازدار شده و تنها شهر پهله در دست اقدام است که عملیات اجرایی این شهر نیز تا پایان کار دولت فعلی به اتمام می رسد.

شمس اللهی تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته ۲۳۲ روستای استان گازدار شده اند و با اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای در دست اقدام تا پایان دولت، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی استان به ۹۷ درصد می رسد و کار مطالعه، طراحی و اجرای گازرسانی به سه درصد روستاهای باقیمانده استان در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می گیرد.

وی به بدهی گازبهاء ادارات استان اشاره کرد و افزود: ادارات استان مبلغ ۳۷ میلیارد ریال به شرکت گاز بدهکار هستند که در صورت پرداخت می توان بسیاری از مشکلات توسعه گازرسانی به روستاهای باقیمانده را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه عمده ترین بدهکاران شرکت گاز استان، شرکت پتروشیمی ایلام و کارخانه سیمان ایلام با بدهی بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال هستند و متاُسفانه تاکنون نسبت به پرداخت یا کاهش میزان بدهی خود اقدام نکرده اند.

کد خبر: ۸۴٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha