۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
بازار بزرگ محصولات حلال روسیه در انتظار صادرکنندگان ایرانی

بازار بزرگ محصولات حلال روسیه در انتظار صادرکنندگان ایرانی

بازار بزرگ صنعت غذای حلال روسیه و کشورهای حوزه اورآسیا، مشتریان عمده محصولات ایرانی به شمار می‌روند.

به گزارش بازار، بازار بزرگ صنعت غذای حلال روسیه و کشورهای حوزه اورآسیا، مشتریان عمده محصولات ایرانی به شمار می‌روند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات غذایی، صنایع بسته بندی و تجهیزات جانبی روسیه، به عنوان بزرگترین نمایشگاه شرق اروپا با حضور بیش از یکهزار و ۸۰۰ شرکت معتبر از روسیه و ۴۱ کشور جهان امسال در حالی به کار خود پایان داد که شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌ها و محصولات حلال، بخش مهمی از غرفه‌های این نمایشگاه بزرگ را به خود اختصاص داده بودند.

این نمایشگاه با عرصه تازه‌ترین فناوری‌های روز جهان در زمینه صنعت غذایی، در فضایی به وسعت بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع برگزار شد، و محل رقابت شرکت‌های بزرگ بین المللی به ویژه تولیدکنندگان محصولات حلال، برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار پرمصرف روسیه و حوزه اورآسیا بود.

در حالیکه هر سال ده‌ها شرکت از کشورمان نیز محصولات با کیفیت و تولیدات ایرانی را عرضه می‌کردند، اما امسال به دلیل همه‌گیری کرونا، ایران تنها یک نماینده داشت.

آنتون باگاتوف مدیر شرکت لبنیات حلال اسکورر روسیه با اشاره به اینکه در سراسر روسیه، به ویژه در مناطق مسلمان نشین جنوب این کشور محصولات حلال مشتریان زیادی دارد، گفت: لبنیات حلال تولید شده در این شرکت حتی به قزاقستان و جمهوری آذربایجان هم صادر می‌شود.

ایوان وروبیوف مدیر اجرایی نمایشگاه موادغذایی مسکو در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به جمعیت ۳۰ میلیون نفری مسلمان روسیه و میلیون‌ها مسلمان ساکن در کشورهای حوزه اورآسیا گفت: صنعت غذای حلال، ظرفیت بزرگی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی ایجاد کرده است و امیدواریم روز به روز شاهد رشد این همکاری‌ها باشیم.

الدار رحمت الله معاون شرکت گوشت و لبنیات اکونیووا تاتارستان هم گفت: شرکت ما بزرگترین تولیدکننده گوشت و لبنیات حلال در اروپا به شمار می‌رود و در حال حاضر تمرکز این شرکت بر روی محصولات حلال سبب جذب مشتریان عمده از سراسر روسیه، کشورهای حوزه اوراسیا و خاورمیانه شده است.

معین فر تاجر ایرانی و نماینده شرکت‌های زمزم و عالیس که با معرفی ۵ طعم مختلف پسته ایرانی با نام تجاری «اسنک واک» در نمایشگاه امسال حضور داشت، گفت: در حال حاضر محصولات کشورمان ازجمله نوشیدنی‌های حلال زمزم و عالیس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه عرضه می‌شود و قراردادهای جدیدی نیز با چندین فروشگاه زنجیره‌ای دیگر در حال انعقاد است.

کد خبر: ۸۴٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha