۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
۱۰ خودرو برتر هیبریدی در ۲۰۲۱
هیبریدی ها همچنان جذاب‌تر از برقی‌ها

۱۰ خودرو برتر هیبریدی در ۲۰۲۱

نشریه وات کار(what car) در جدیدترین شماره خود، ۱۰ خودرو برتر هیبریدی ۲۰۲۱ را مرور کرده که اگر چه در کلاس های مختلف است اما در نوع خود جالب هستند.

بازار؛ گروه خودرو: اکنون افراد بیشتری به سمت خرید خودروهای هیبریدی به عنوان جایگزینی برای اتومبیل های دیزلی و بنزینی سنتی حرکت می کنند، زیرا بسیاری از افراد این اتومبیل های هیبریدی را به اتومبیل های برقی ترجیح می دهند که ممکن است از نظر دامنه رانندگی تا حدودی محدود باشد.

تقریبا اکثر شرکت های اتومبیل سازی اکنون ساخت اتومبیل های هیبریدی را در دستور کار خود قرار داده و در این کلاس و نوع خودرو  مدلی را ارایه داده اند. اما نشریه وات کار(what car)  ۱۰  خودرو برتر هیبریدی ۲۰۲۱ را  مرور کرده که ترجمه آن را  در زیر می خوانید:

۱۰- هیوندای ایونیگ جی دی ای  IoniqGDi

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

هیوندای یونیک GDI دارای هزینه های عملیاتی کم، قیمت نسبتاً پایین، تجربه رانندگی ایمن و کاربردی تر از رقیب خود، تویوتا پریوس است.

این خودرو شامل یک موتور الکتریکی است که ۴۳ اسب بخار قدرت داشته و با یک باتری لیتیوم- پلیمری با قدرت  ۱.۵۶ کیلووات ساعتی تغذیه می شود. علاوه برآن دارای یک موتور ۱.۶ لیتری با توان تولید ۱۰۴ اسب بخار است که  قدرت کل آن را به ۱۳۹ اسب بخار می رساند.

۹- آئودی کیو ۵- ۵۵ تی اف اس آی ( Q۵-۵۵ TFSIe )

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

گرچه آئودی Q۵-۵۵ TFSI بسیار کم مصرف است، اما سرعت آن تقریباً به سرعت SQ۵ است. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت شما فقط ۵.۳ ثانیه است و فضای داخلی زیبایی دارد.

 ۸- هونداسی وی- آر ام ام دی ( CR-V MMD )

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

خودروی هوندا CR-VIMMD فضای مناسبی را برای مسافران و چمدان فراهم می کند و ترکیبی از یک موتور بنزینی دو لیتری و یک موتور الکتریکی است که با هم ۱۸۴ اسب بخار نیرو تولید می کنند، حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و می تواند از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۹.۲ ثانیه  طی کند.

۷- ولووایکس سی۹۰ ریشارژ تی هشت ( Volvo XC۹۰ Recharge T۸ )

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

این خودرو که مدل  قدیمی  اش در ایران  نیز هست یک ماشین SUV اسپورت چند منظوره است، با هفت صندلی و مناسب برای خانواده ها و دارای طراحی داخلی زیبا که  با یک موتور چهار سیلندر دو لیتری به همراه  یک موتور الکتریکی به  صاحب و خانواده اش سواری مناسبی می دهد. مجموع دو موتور روی هم ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می کنند.

۶- تویوتا کرولا وی وی تی –آی ( VVT-i)

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

 از مشخصات فنی هاچ بک تویوتا کرولا VVT-i می توان به میزان قابل توجهی در مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن کم اشاره کرد و یک مدل شامل یک موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و یک مدل دیگر با یک موتور دو لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب بخار تولید می شود.

۵- هوندا جاز ای – ام ام دی (Honda Jazz i-MMD)

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

ویژگی های خودروی جمع و جور "هوندا جاز IMD" با هزینه های کم عملیاتی است، این خودرویی عملی با صندلی های عقب قابل انعطاف است و دارای یک موتور ۱.۵ لیتری هیبریدی است که در مجموع ۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید می کند.

۴- فولکس واگن پاسات جی تی آی  استیت (Volkswagen Passat GTE Estate)

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

خودروی هیبریدی فولکس واگن پاسات جی تی آی  استیت جادار است، شامل یک موتور بنزینی ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۱۵ اسب بخار است و می تواند در حدود ۷.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

۳- بی ام دبلیو ایکس فایو درایو چهلو پنج ای (BMW X۵ xDrive ۴۵e)

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

 دامنه رانندگی با شارژالکتریکی BMW X۵ XDrive ۴۵E بیشتر از رقیب خود، ولوو XC۹۰ Recharge T۸ است و شامل یک موتور توربوشارژ با ظرفیت ۳ لیتر می شود. این موتور ۲۸۲ اسب بخار انرژی پیشرانه برای خودرو تولید می کند که علاوه بر آن  یک موتور الکتریکی با او همراه شده و در مجموع ۳۸۹ اسب بخار قدرت تولید می کنند.

۲- اسکودا سوبیرب ای وی (Skoda Superb iV)

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

"Skoda Superb EV" ترکیبی از یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۴ لیتری و یک باتری بزرگ الکتریکی است که ۵۵ کیلومتر برد رانندگی الکتریکی را فراهم می کند و ویژگی های این خودرو به ویژه در قسمت پشتی زیاد است.

۱- بی ام دبلیو ۳۳۰ ای (BMW ۳۳۰e)

۱۰ خودرو برترهیبریدی در۲۰۲۱

بی ام دبلیو ۳۳۰ ای دارای یک موتور دو لیتری چهار سیلندر بنزینی است که ۱۸۱ اسب بخار نیرو تولید می کند، علاوه بر یک موتور الکتریکی که ۱۱۱ اسب بخار نیرو تولید می کند و می تواند فقط در ۵.۹ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.

کد خبر: ۸۴٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha