۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
تسهیلات مشاغل‌خانگی‌ پشتیبان به فعالان صنایع دستی لرستان پرداخت می‌شود
معاون‌ میراث فرهنگی لرستان:

تسهیلات مشاغل‌خانگی‌ پشتیبان به فعالان صنایع دستی لرستان پرداخت می‌شود

لرستان- باباحسینی، معاون‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری لرستان گفت: تسهیلات مشاغل‌خانگی‌ پشتیبان با نرخ سود ۴ درصد به فعالان صنایع دستی در لرستان پرداخت می‌شود.

افشین بابا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال ۹۹، تسهیلات مشاغل خانگی فقط به سمت پروژه‌های پشتیبان رفت، چون به دلیل انحرافاتی که در مشاغل انفرادی رخ می‌داد، وزارت کار تصمیم گرفت که دیگر به مشاغل و مجوزهای انفرادی تسهیلات ندهد.

وی افزود: وزارت کار با این تصمیم خود، افراد را به سمتی سوق داد که برای دریافت تسهیلات، مجوزهای پشتیبانی بگیرند یعنی هر نفر چندین نفر را تحت پوشش خود قرار دهد؛ از طرفی مبلغی که برای مجوزهای‌ انفرادی پرداخت می‌شد مبلغ کمی بود و عملاً با این رقم، تولید یا رشدی مشاهده نمی شد.

معاون‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری لرستان عنوان کرد: بعد از این اتفاق، کارگاه‌هایی که در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت داشتند، توانستند مبالغی را نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند و در هر کارگاه نزدیک به شش الی هفت نفر مشغول به کار شدند که باید حقوق و بیمه‌ آنها در طول‌ دوره بازپرداخت اقساط وام‌ پشتیبان توسط مسئول کارگاه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات حمایتی چهار درصد است، تصریح کرد: بیشترین مراجعه برای دریافت تسهیلات، مربوط به رشته‌های چرم، گلیم‌محلی، ماشته‌بافی، تراش‌سنگ‌های‌قیمتی ونیمه‌قیمتی بوده است؛ براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین جهاد دانشگاهی و وزارت‌کار بسته شده، لازمه دریافت تسهیلات مشاغل‌خانگی‌پشتیبان این است که طرح‌های متقاضیان از طرف جهاد دانشگاهی تایید صلاحیت شود.

کد خبر: ۸۴٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha