۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
قیمت جهانی طلا افت کرد

قیمت جهانی طلا افت کرد

معاملات آتی طلا کاهش یافت در حالی که معاملات آتی نقره سود کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، دهلی نو: روز سه شنبه معاملات آتی طلا کاهش یافت، در حالی که افزایش سود خزانه داری ایالات متحده از دلار ضعیف تر حمایت می کند. از سوی دیگر، معاملات آتی نقره سود کرد. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به میزان ۱.۶ درصد افزایش یافت و هزینه نگهداری شمش را افزایش داد. طلا حفاظی در برابر تورم است که می تواند اقدامات محرک مالی را دنبال کند، اما سود بالاتر خزانه داری  از جذابیت این کالای بدون سود در سال جاری کاسته است. معاملات آتی طلا در در صرافی هند با ۰.۱۸ درصد یا  ۸۶ روپیه کاهش در ۴۷، ۳۰۷ روپیه برای ۱۰ گرم بود. معاملات آتی نقره  ۰.۱۵ درصد یا  ۱۰۴روپیه تا۶۸، ۴۲۸ روپیه به ازای هر کیلوگرم افزایش داشت.

روز دوشنبه طلای اسپات با ۴۱۱ روپیه افزایش به ۴۷، ۲۹۱  روپیه به ازای هر ۱۰ گرم رسید که منعکس کننده خرید بالای فلزات گرانبهای جهانی و استهلاک روپیه است. نقره ۳۳۸ روپیه سود کرد و به به ۶۸، ۳۳۵ روپیه به ازای هر کیلوگرم رسید. به گفته یک تحلیلگر ارشد: ما انتظار داریم قیمت طلا در معاملات روز با پشتیبانی طلای COMEX در قیمت ۱۷۵۵ دلار و مقاومت در برابر ۱، ۷۹۰ دلار در هر اونس کاهش یابد.

طلا در بازارهای جهانی
روز دوشنبه طلای اسپات با ۰.۲ درصد کاهش به میزان ۱، ۷۶۶.۳۲ دلار در هر اونس رسید، پس از زدن بالاترین رکورد از ۲۵ فوریه معادل ۱، ۷۸۹.۷۷ دلار کاهش یافت. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۳ درصد کاهش به ۱، ۷۶۶.۱۰ دلار در هر اونس کاهش یافت. نقره ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۵.۷۵ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۲، ۷۸۶.۷۸ دلار رسید و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱، ۲۰۲.۳۲ دلار رسید.

کد خبر: ۸۴٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha