۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
با «پشتیبانی از تولید» اجازه ندهیم یخ سرمایه‌گذار آب شود
مدیر نوسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع:

با «پشتیبانی از تولید» اجازه ندهیم یخ سرمایه‌گذار آب شود

عزیزمحمدی، مدیر نوسازی صنایع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: سرمایه تولیدی، ملی است و باید پشتیبانی شوند و در این صورت، دلیلی ندارد که این واحدها راکد باشند و سرمایه به سان یخ، آب شود.

به گزارش بازار، محمدعلی عزیزمحمدی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: تولید صنعت و معدن و کشاورزی را در بر می گیرد و در رابطه با بخش صنعت، تولید کاملا به حوزه اقتصاد کلان وابسته است.

وی افزود: پشتیبانی های مورد نیاز تولید به هماهنگی قوای سه گانه و موارد دیگر به دستگاه های اجرایی خاصه وزارت صمت باز می گردد.

عزیزمحمدی صدور مجوزها و تامین زیر ساختها و تامین مالی را به قدم در راستای تولید در حوزه صنعت دانست و گفت: بخش دیگر نیز بهره برداری است که نیازمند تامین مواد اولیه و ارتقای بهره وری است.

وی همچنین نوسازی صنایع را شامل دو بخش سخت و نرم افزاری دانست و ادامه داد: پایین اوردن قیمت تمام شده و ارتقای دانش فنی و تحقیق و توسعه شامل حوزه نرم و بخش سخت افزاری مبتنی بر نوسازی ماشین آلات کهنه می باشد.

عزیزمحمدی لزوم توجه به بازارهای جهانی برای فروش محصولات و تولیدات صنعتی را متذکر شد و افزود: ۱۵ کشور همسایه سالانه با ۱۲۰۰ میلیارد دلار واردات اطراف ایران هستند که سهم ما از این حوزه کمتر از ۲درصد می باشد.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال باید حداکثر استفاده را از بازارهای اطراف ببریم، گفت: پس از تولید، دیپلماسی اقتصادی فعال باید این حوزه را پشتیبانی کند.

عزیزمحمدی در این راستا از سازمان توسعه تجارت نام برد و افزود: رایزن های اتاق های بازرگانی باید تولیدکننده ها را برای دستیابی به بازارهای هدف پشتیبانی کنند.

مدیر نوسازی صنایع و توسعه منطقه ای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران لزوم هماهنگی میان دستگاه های اجرایی را متذکر شد و گفت: یک واحد صنعتی به محیط زیست و... ارتباط می یابد و یک حوزه پشتیبانی باید هماهنگی میان دستگاه های مختلف با تولیدگر صنعتی را برقرار سازد.

عزیزمحمدی به رادیو گفت‌وگو، گفت: ما باید موانع را برداریم؛ البته این موانع صفر نمی شود ولی باید آن را به حداقل ممکن برسانیم و از طرفی باید از سرمایه گذاران در حوزه تولید پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری واحد ها بصورت نیمه فعال یا با ظرفیت های بسیار اندک کار می کنند، گفت: این سرمایه های ملی باید پشتیبانی شوند و در این صورت، دلیلی ندارد که این واحدها راکد باشند و سرمایه به سان یخ، آب شود.

عزیزمحمدی تلاش های صورت گرفته با مطابق با انتظارت ندانست و تصریح کرد: مسئولان تلاش دارد چارچوب ها را برای زیر سوال نرفتن رعایت کنند و کسی تاکید نمی کند که مسئولان فلان دستگاه، باید مورد حساب و کتاب قرار گیرد!

کد خبر: ۸۴٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha