۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
مبارزه با سن غلات در ۷۲ هزار هکتار از مزارع استان همدان انجام شد
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی همدان:

مبارزه با سن غلات در ۷۲ هزار هکتار از مزارع استان همدان انجام شد

همدان - پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال در بیش از ۷۱ هزار و ۹۶۷ هکتار از مزارع کشت غلات استان همدان عملیات مبارزه با سن مادر صورت گرفته است.

شهرام پیشه‌ور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال جاری و تا ۲۸ فروردین ماه در بیش از ۷۱ هزار و ۹۶۷ هکتار از مزارع غلات سطح استان همدان عملیات مبارزه با سن مادر صورت گرفته است، عنوان کرد: این میزان از سطح بسیار خوبی برخوردار بوده است چنان که در موعد مشابه سال گذشته، تنها هشت هزار و ۵۸۴ هکتار عملیات مبارزه با سن مادر صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان سالانه ۴۵۰ تا ۴۸۰ تن سم مصرف می‌شود، اظهار کرد: این میزان در سطح مناسبی است و با توجه به سرانه مصرف سموم در سطح کشور و دیگر کشورها، استان همدان جز استان های ایمن در این زمینه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف سم در استان همدان ۰.۶ تا ۰.۷ کیلوگرم در هکتار است، گفت: در استان همدان بیش از ۱۵۰ فروشندگی مجاز سم وجود دارد تا کشاورزان از فروشندگی‌های مجاز سم مورد نیاز خود را خریداری کنند.

پیشه ور تاکید کرد: کشاورزان باید قبل از هرگونه عملیات سمپاشی از کالیبره بودن سمپاش ها مطمئن شوند تا میزان سم مورد استفاده در واحد سطح کنترل شود ضمن اینکه به آب مورد استفاده نیز توجه داشته باشند تا فاقد آلودگی باشد.

کد خبر: ۸۴٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha