۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
سطح مبارزه با آفت سن مادر در مزارع کردستان ۱۷۰ درصد افزایش یافت
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی کردستان:

سطح مبارزه با آفت سن مادر در مزارع کردستان ۱۷۰ درصد افزایش یافت

سنندج- حامدی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت:  سطح مبارزه با آفت سن مادر در مزارع استان طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

فریدون حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه همه امکانات برای مبارزه با آفت سن مادر در مزارع کردستان به‌کار گرفته شده است، اظهار داشت: تاکنون در ۲۵ هزار هکتار از مزارع استان بر علیه آفت سن مادر مبارزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سطح مبارزه با آفت سن در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: سال گذشته در این ایام به دلیل بارندگی سمپاشی و مبارزه به تاخیر افتاد بنابراین رشد ایجاد شده در سطح مبارزه هم به همین دلیل اتفاق افتاده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کردستان با اعلام اینکه هیچ کمبودی از لحاظ سموم شیمایی در استان وجود ندارد، گفت: قیمت سموم نسبت به سال گذشته سه تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

حامدی با اشاره به اینکه برای حمایت از کشاورزان به منظور تهیه کود و سموم شیمایی به آنها کشاورز کارت اعطا شده است، افزود: به ازای هر کشاورز تا سقف ۲۰ میلیون تومان در کشاورز کارت پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: با وجود کشاورز کارت دیگر نگرانی بابت اینکه کشاورزان به دلیل نداشتن نقدینگی لازم  از خرید کود و سموم پرهیز کنند، وجود ندارد و تسهیلات مورد نیاز در این رابطه به این قشر اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۸۳٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha