۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
سیم بکسل، با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخرم؟

سیم بکسل، با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخرم؟

یکی از بزرگترین وارد کننده ها و فروشنده های اصلی سیم بکسل های با کیفیت و قیمت مناسب، همراه با تامین تمام اتصالات مورد نیاز و همینطور ارائه خدمات سیم بکسلی فروشگاه اینترنتی بلک ابزار با بیش از ۲۵ سال س

به گزارش بازار، امروزه سیم بکسل در صنایع مختلفی کاربرد دارد از جمله کاربرد سیم بکسل در صنایع بزرگ مانند: استفاده برای جرثقیل ها و معادن، در صنایع کوچک مانند ترمز دوچرخه، موتور و... میتوان نام برد. همینطور از انواع سیم بکسل در کشتیرانی، سدسازی، صنعت برق، بنادر، پتروشیمی و نفت، حمل و نقل،  جرثقیل،  آسانسور، شرکت های حفاری و... استفاده میشود.

یکی از بزرگترین وارد کننده ها و فروشنده های اصلی سیم بکسل های با کیفیت و قیمت مناسب، همراه با تامین تمام اتصالات مورد نیاز و همینطور ارائه خدمات سیم بکسلی فروشگاه اینترنتی بلک ابزار با بیش از ۲۵ سال سابقه در زمینه فروش انواع سیم بکسل می باشد.

سیم بکسل، با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخرم؟

برای انتخاب سیم بکسل مصرفی در صنایع گوناگون باید به چه عواملی توجه داشت؟
مقاومت سیم بکسل در مقابل سایش برای صنایعی مانند آسانسور و بالابر ها

 مقاومت سیم بکسل در مقابل فرسودگی برای صنایع کشتی رانی و دریایی

مقاومت سیم بکسل در مقابل فشار وارده در صنایع حمل و نقل

مقاومت سیم بکسل در مقابل کشش برای صنایعی مانند آسانسور، جرثقیل و

 انعطاف بالای سیم بکسل برای صنایعی مانند شست و شوی نما و…

سیم بکسل، با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخرم؟

انواع سیم بکسل از نظر بافت و کاربرد آن در صنایع مختلف

۱. بافت فیلر
در این نوع سیم بکسل، قطر مفتول ها در تمام لایه ها یکسان است اما بین فضای خالی مفتول های درونی و بیرونی، مفتول های نازکی به نام فیلر قرار می گیرند. سیم بکسل فیلر قابلیت انعطاف و مقاومت سایشی بالایی دارد برای همین در صنایع زیادی می توان از این نوع سیم بکسل بهره برد.

۲. بافت سیل
در سیم بکسل بافت سیل، در هر استرند تعداد مفتول های هر لایه که دور مغزی قرار دارند با هم برابر می باشند و قطر مفتول های لایه ی بیرونی بیشتر از قطر مفتول های لایه ی درونی است ولی در هر لایه قطر همه ی مفتول ها یکسان می باشد. این نوع سیم بکسل دارای مقاومت سایشی بالایی می باشد و در صنایع سنگین کاربرد زیادی دارد.

۳. بافت استاندارد
این نوع بافت از سیم بکسل انعطاف پذیری بالا و کاربرد زیادی دارد. مفتول ها در رشته های سیم بکسل قطر یکسانی دارند.
سیم بکسل های استاندارد به دلیل قابلیت انعطاف بالایی که دارند، دارای کاربردهای بسیار متنوعی در رشته های گوناگون صنعتی میباشند از جمله جرثقیل ها و صنایع ساختمانی می باشند.

۴. بافت وارینگتون
در این نوع بافت، مفتول های سیم بکسل در ردیف بیرونی، ضخیم و نازک به صورت یک در میان در کنار هم قرار گرفته است. بافت وارینگتون از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بافت سیل برخوردار است و کاربرد بیشتری نیز نسبت به بافت سیل در صنایع مختلف دارد.

۵. سیم بکسل های آسانسوری
سیم بکسل های آسانسوری معمولا دارای ۸ استرند و مغزی الیافی می باشند. الیاف مصرفی در مغزی این نوع سیم بکسل معمولا از جنس کنف است که به انعطاف سیم بکسل کمک زیادی می کند.
سایز های پر کاربرد سیم بکسل آسانسوری عبارتند از سایز ۸ میلیمتر، ۱۰ میلیمتر، ۱۱ و ۱۲ میلیمتر.

سیم بکسل های آسانسور معمولا بصورت گالوانیزه و برخی اوقات نیز به صورت روغن اندود زرد رنگ و سیاه رنگ در بازار موجود می باشند.
پر مصرف ترین نوع سیم بکسل آسانسوری مصرفی، سیم بکسل نمره ۱۰ می باشد.

۶. سیم بکسل کنفی
سیم بکسل مغزی کنفی یکی از انواع سیم بکسلی است که به علت مقاومت فشاری و کششی کمی که نسبت به سیم بکسل های مغزی فولادی دارد معمولا در صنایعی بیشتر به کار می رود که انعطاف سیم بکسل اهمیت بیشتری داشته باشد.

۷. سیم بکسل های پوست ماری یا نتاب
سیم بکسل نتاب یا پوست ماری یکی از انواه سیم بکسل است که که از تعداد بالایی استرند تولید میشود. استفاده از تعداد بالای استرند و تعداد کم مفتول در هر استرند سبب انعطاف پذیری زیاد این نوع سیم بکسل ها می شود.

از سیم بکسل نتاب به علت خواص ضد گردشی که دارد بصورت عمده در تاور کرین ها استفاده می شود.

۸. سیم بکسل های حفاری
سیم بکسل مصرفی در صنایع حفاری معمولا دارای مقاومت بالایی در برابر سایش و حرارت می باشند و در برابر ضربه‌های دستگاه حفاری میلی به از هم باز شدن ندارند ...
سیم بکسل های حفاری دارای مقاومت کششی بالایی می باشند و دارای عمر متوسطی می باشند.

۹. سیم بکسل های کلایمر
از این نوع سیم بکسل معمولا برای انجام عملیات مرتبط با نما مثل شستشوی نما ها و اقدامات امنیتی مانند اتصال تک تیر انداز ها از ساختمان ها استفاده میشود. همچنین از این نوع سیم بکسل در زمینه های ورزشی برای بالا رفتن از سطوح و دیوار ها استفاده میشود.

۱۰. سیم بکسل های روکش استیل
سیم بکسل اسیتینلس استیل دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و فرسایش می باشد. از این نوع سیم بکسل معمولا در فضاها و صنایعی مثل صنایع دریایی که میزان زنگ‌زدگی و خوردگی فلزات بالا است، استفاده می شود.
این نوع سیم بکسل علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیده شدن یا همان زنگ زدگی، در مقابل حرارت نیز تا ۱۰۵۰ درجه سانتیگراد مقاوم بوده و در صنایع شیمیائی، غذائی و داروئی مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین مقاومت بالائی در برابر اثرات مخرب آب دریا دارند.

۱۱. سیم بکسل های روکش دار
روکش استفاده شده در سیم بکسل های روکش دار، سیم بکسل را در برابر عوامل بیرونی مانند:اشعه، رطوبت، سوختگی و … محافظت می کند.
این روکشها معمولاً از جنس پی وی سی است ساخته میشود که در برابر اشعه‌ی ماورای بنفش، روغن و آتش مقاوم باشند. از این نوع سیم بکسل معمولا در سالن های بدنسازی و برای اتصالات وزنه دستگاه ها استفاده میشود.

۱۲. سیم بکسل های صنایع کشتیرانی
با توجه به شرایط جوی مناطق صنایع دریایی و وجود رطوبت بالا در این مناطق و مجاورت ابزار آلات با آب، سیم بکسل های مصرفی در این صنعت باید شرایطی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و دستورالعمل‌های صادرشده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی را دارا باشد و بتواند شرایط حاکم را تحمل نماید.

معمولا سیم بکسل های مصرفی در صنایع دریایی و کشتی رانی را سیم بکسل های گالوانیزه و سیم بکسل های روکش استیل تشکیل می دهند.

سیم بکسل های گالوانیزه در برابر زنگ زدگی مقاومت نسبتاً مناسبی دارند اما به علت خاصیت گالوانیزه در برابر املاح و نمک موجود در آب دریاها دچار فرسایش می شوند.

سیم بکسل روکش استیل با دارا بودن ۱۸% کروم و ۸% نیکل در ساختار خود مقاومت ذاتی مناسبی را در برابر رطوبت و زنگ زدگی دارند و با مجاورت با آب دریا دچار خوردگی و فرسایش نخواهد شد.

سیم بکسل، با کیفیت و قیمت مناسب را از کجا بخرم؟

کلام آخر
امروزه سیم بکسل‌های بسیاری با ویژگی‌های متفاوت تولید می شود و تنها معیار مناسب بودن یک سیم بکسل کشور سازنده آن نیست؛ هر نوع از سیم بکسل باید در جای مناسب خود استفاده شود ممکن از یک سیم بکسل کیفیت بسیار خوبی داشته باشد و در جای نامناسبی استفاده شود و حادثه آفرینی کند. بهتر است قبل از خرید سیم بکسل حتماً با کارشناس این زمینه مشورت کنید.

که این امکان در فروشگاه اینترنتی بلک ابزار کاملاً محقق می باشد و می توانید قبل از خرید و یا سفارش هر کدام از محصولات و یا خدمات از مشاوره تخصصی و رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

کد خبر: ۸۳٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha