۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
۱۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان پرداخت شد
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان:

۱۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان پرداخت شد

سمنان- دوست محمدی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از پرداخت ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این استان در یک سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا دوست‌محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه  ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان پرداخت شد، تاکید کرد: این تسهیلات به ۱۳۸ هنرمند در رشته‌های گلیم‌بافی، حوله‌بافی، گوهر تراشی، جاجیم، صنایع چوبی و ... اعطا شده است

وی به صدور و تمدید ۶۹۵ فقره مجوز صنایع‌دستی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: «۱۲ مجوز مشاغل خانگی نیز در این مدت صادر شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه فعالان صنایع‌دستی در رشته گوهر تراشی خبر داد و اضافه کرد: دوره‌های مقدماتی و عمومی صنایع‌دستی در رشته گلیم‌بافی و حوله‌بافی نیز در سال گذشته برگزار شد.

دوست‌محمدی گفت: تمدید بیمه تأمین اجتماعی شاغلان صنایع‌دستی، شرکت دو اثر فاخر در جشنواره فجر در رشته سوزن‌دوزی سنتی سنگسر و ابریشم‌بافی، کسب رتبه در مسابقه طراحی رشته‌های باز زنده سازی هنرمندان در رشته چنگوم‌سازی و سوزن‌دوزی از شهرستان مهدی‌شهر و پیگیری و تحت پوشش قرار دادن هنرمندان تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر از جمله فعالیت‌های قابل توجه انجام شده در سال گذشته و در حوزه صنایع‌دستی استان است.

 بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

کد خبر: ۸۳٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha