۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
لزوم برنامه‌ریزی کلان برای صادرات ماهی از منطقه آزاد اروند
فیلم استان‌ها؛

لزوم برنامه‌ریزی کلان برای صادرات ماهی از منطقه آزاد اروند

آبادان- محمدی، دکترای بهداشت آبزیان در منطقه آزاد اروند گفت: باید برنامه ریزی‌های کلان برای صادرات ماهی از این منطقه صورت بگیرد.

فروغ محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منطقه آزاد اروند در حوزه پرورش ماهیان گرمابی دارای ظرفیت بالایی است.

وی افزود: مشاغل خانگی پرورش ماهی و سایر فرآورده‌های شیلاتی باید در منطقه فعال شود و در صورت لزوم به مردم منطقه آموزش‌های لازم ارائه شود.

این دکتری بهداشت آبزیان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر با وجود اینکه ظرفیت‌های بالایی در منطقه وجود دارد هنوز کارخانه جات مربوط به تولید غذای آبزیان و فرآوری شیلاتی در منطقه وجود ندارد و این کمبود به شدت احساس می‌شود.

محمدی با اشاره به لزوم انجام برنامه ریزی‌های کلان برای صادرات ماهی از منطقه آزاد اروند، تاکید کرد: به طور مثال باید امکاناتی مثل کشتی‌های یخچالی برای مقاصد کشورهای حوزه خلیج فارس در نظر گرفته شود تا ارزآوری مناسبی برای منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید پروازهای کارگو برقرار شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر با وجود ظرفیت‌های بسیار بالای فرودگاه بین‌المللی آبادان هنوز پرواز باری وجود ندارد.

این دکتری بهداشت آبزیان تاکید کرد: تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در حوزه شیلات در اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های تعاون شهرهای آبادان و خرمشهر یک ضرورت است.

محمدی عنوان کرد: امیدوارم در سال ۱۴۰۰ شاهد این باشیم که با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی منطقه آزاد اروند به عنوان قطب پرورش ماهیان گرمابی جنوب غرب ایران معرفی شود.

کد خبر: ۸۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha