۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کرایه‌های مسافری ترمز برید/ راننده و مسافر ناراضی
بازار گزارش می‌دهد؛

کرایه‌های مسافری ترمز برید/ راننده و مسافر ناراضی

ساری- درحالی نرخ کرایه های مسافری قبل از نوروز در مازندران افزایش یافت که با گذر از تعطیلات همچنان میل کاهش تعرفه بین ترمینال داران و رانندگان وجود ندارد.

بازار؛ گروه استان ها: درحالی متولیان امر معتقدند کرایه ها افزایش نیافته که بررسی های میدانی نشان می دهد در بسیاری از مسیرهای حمل و نقلی شاهد افزایش تعرفه ها هستیم و رغبت و میلی برای کاهش و بازگشت به قبل وجود ندارد.

رانندگان آغاز سال جدید، ترافیک و شرایط کرونایی را دلیل افزایش نرخ ها عنوان می کنند و در حال حاضر نرخ کرایه آمل – ساری ۳۰ هزار تومان، بابل – ساری ۱۸ هزار تومان،ساری- چالوس ۹۷ هزار تومان، ساری - گرگان ۵۷ هزار تومان است درحالی که نرخ قبل از عید این مسیرها کمتر بوده است.

نرخ ها باید کاهش یاید
علی نصیری معاون حمل ونقل جاده ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همه ساله طبق یک روال برای افزایش انگیزه بین مسافران برای جابجایی با تصمیم ستاد نوروزی کرایه های مسافری افزایش می یابد، ادامه داد: طبق این تصمیم این ستاد نرخ جابجایی مسافر تعیین می شود.

وی با بیان اینکه طی سال جاری نیز افزایش کرایه های مسافری از ۲۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین اجرایی شد، افزود: از ۲۰ فروردین به بعد باید نرخ ها به تعرفه سال ۹۹ برگشت داده شود.

وی با اظهار اینکه تیم های نظارتی در ادارات شهرستانی مستقر هستند، خواستار همکاری مردم با ناظران شد و گفت: به دلیل آنکه فاصله مبدا و مقصد در استان نزدیک بوده، نظارت برای آن برای ما تاحدودی سخت است از این رو خواهان همکاری و ارائه گزارش های مردمی هستیم.

کرایه‌های مسافری ترمز برید/ راننده و مسافر ناراضی

نصیری یادآور شد: از همکاران خواستیم در تمامی ترمینال ها پلاکاردهای برای کاهش نرخ و بازگشت به تعرفه سال قبل نصب شود وبا تخلفات در این بخش برخورد می شود.

وی یادآور شد: در صورت عدم کاهش تعرفه ها و بروز تخلفات، مردم می توانند از طریق پیامک ۳۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی داشته باشند و به این گزارش ها ظرف ۲۴ ساعت رسیدگی می شود.

اعلام نرخنامه درون استانی مازندران
همچنین مدیرکل راهداری مازندران نیز با اشاره به نرخنامه مصوب سال گذشته برای جابجایی مسافر در استان اظهار داشت: به عنوان نمونه نرخ ساری – آمل قبل از عید ۲۵ هزار تومان بود که در ایام نرووزبه هزار تومان رسید و اکنون نیز باید به تعرفه قبلی برگردد.

عباسعلی نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: همچنین نرخ کرایه ساری- بابل از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان در نوروز رسید که باید به تعرفه قبل از نوروز برگردد و کاهش یابد.

وی کرایه ساری – بابلسر را در نوروز ۲۴ هزار تومان ذکر کرد و با بیان اینکه باید به نرخ ۲۰ هزار تومانی قبل از عید برگردد، اظهار داشت: همچنین نرخ ساری- قائمشهر که در نوروز ۱۲ هزار تومان شده بود باید به ۱۰ هزار تومان کاهش یابد.

وی نرخ ساری – بهشهر را در نوروز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قبل از عید ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان،نرخ ساری – چالوس را در عید ۹۷ هزار تومان و قبل از نرووز ۸۰ هزار تومان و کرایه ساری – گرگان را در نوروز ۵۷ هزار تومان بیان کرد و گفت: کرایه این مسیر باید به ۴۷ هزار تومان نرخ قبل از عید کاهش یابد.

وی تصریح کرد: از انجمن صنفی خواستیم تا سایتی را راه اندازی و کرایه ها را در ان بارگزاری کنند و مردم می توانند هرگونه افزایش نرخ را اطلاع رسانی کنند.

سالانه بیش از شش میلیون مسافر از مازندران به مناطق مختلف کشور جابجا می شود ومیزان جابجایی درون استانی مسافران نیز چندبرابر این میزان است و با گذشته چند روز از پایان تعطیلات نوروزی به رغم ادعادی مسئولان، مردم معتقدند کرایه همچنان بالا و روند افزایشی دارد

سالانه بیش از شش میلیون مسافر از مازندران به مناطق مختلف کشور جابجا می شود ومیزان جابجایی درون استانی مسافران نیز چندبرابر این میزان است و با گذشته چند روز از پایان تعطیلات نوروزی به رغم ادعادی مسئولان، مردم معتقدند کرایه همچنان بالا و روند افزایشی دارد. یک مسافر که از چالوس به مقصد ساری آمده و حوالی میدان ساعت ساری پیاده شده است، درباره نرخ کرایه می گوید: کرایه به نسبت قبل از سال افزایش یافته و بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

کرایه‌های مسافری ترمز برید/ راننده و مسافر ناراضی

شهروندان گلایه دارند
علی پور با بیان اینکه نظارتی بر نرخ کرایه خودروهای خطی و غیرخطی وجود ندارد، افزود: معمولا برای سفر و رفت آمد، همان موقع سوارشدن از راننده نرخ کرایه را می پرسم و اگر بالا بود، سوار نمی شوم.

وی با اظهار اینکه نابسامانی و آشفتگی در بازار حمل ونقل مسافری در استان سبب جولان مسافربرهای شخصی و غیرمجاز شده است، افزود: این کار ضریب امنیت را در سیستم حمل ونقلی کاهش می دهد.

شهروند دیگری با بیان اینکه روزانه دوباره مسیر ساری – بابل را طی می کنم، افزود: هر راننده برای خود نرخی متفاوت دارد و از ۱۵ هزار تومان تا ۲۵ هزار تومان این کرایه در نوسان است.

حسینی با عنوان اینکه ضعف نظارت به همراه رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی مشکلات را افزایش داده است، افزود: متاسفانه رانندگان به توصیه نامه های بهداشتی توجه نمی کنند و در شرایط کرونایی نه تنها تعداد مسافران را کاهش نمی دهند بلکه کرایه ها را نیز گران کرده اند.

۲۱۱ شرکت‌های حمل و نقل مسافر در مازندران فعال بوده که از این تعداد ۶۲ شرکت اتوبوس، ۱۱۵ شرکت سواری،کرایه و ۱۶ شرکت مینی بوس و ۱۸ ترکیبی است.

ترمینال داران و رانندگان نیز بهانه هایی نیز افزایش هزینه ها، کاهش مسافر در پی اعمال و تشدید محدودیت ها و استهلاک را از جمله مسائل فراروی بیان می کنند و خواستار بازنگری در نرخ کرایه ها هستند.

کد خبر: ۸۳٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha