۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
ظرفیت فعلی سردخانه ای گیلان ناکافی است
استاندار گیلان:

ظرفیت فعلی سردخانه ای گیلان ناکافی است

رشت- استاندار گیلان ظرفیت فعلی ۷۰ هزار تن سردخانه در گیلان را ناکافی دانست و گفت: تا نیمه سال تعداد دیگری از سردخانه ها به این مجموعه افزوده می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه کارگروه مشترک توسعه صادرات غیرنفتی و شورای مبادلات مرزی گیلان؛ به تحقق ۶۶۶ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این عملکرد مطلوب به طور قطع تصادفی به دست نیامده و حاصل تلاش جمعی و مشارکت فعالان اقتصادی، بازرگانان، تولیدکنندگان و حمایت دستگاه های پشتیبان به ثمر نشسته است.

وی رشد قابل توجه در صادرات غیرنفتی نسبت به سال ماقبل با ثبت ۱۰ هزار و ۲۶۲ مورد ثبت سفارش و کسب رتبه خوب بین استان های کشور را یادآور شد و گفت: میانگین سرعت عمل پاسخگویی پنج روز، نشاندهنده وجود نظم و انضباط در انجام فرآیند مرتبط است.

استاندار گیلان با بیان اینکه عمده واردات استان در سالی که تحت عنوان جهش تولید نامگذاری شده بود نیز شامل کالاهای اساسی مورد نیاز و مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی بوده، ابراز امیدواری کرد که با تقویت نقاط قوت در سال جاری که تحت شعار راهبردی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، شاهد دستاوردهای بیشتری باشیم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان در سال جاری با تفکیک وظایف و تعیین سهم هر مجموعه متناسب با ظرفیت ها، دست‌یافتنی است.

استاندار گیلان بهره برداری از واحدهای تولیدی صادرات‌محور طی ماه‌های آتی را در افزایش میزان صادرات استان اثرگذار دانست و گفت: قابلیت افزایش ۴۴ قلم کالای کشاورزی موجود در سبد صادرات در کنار کیفی سازی محصولات، تقویت سردخانه و سورتینگ وجود دارد.

وی ظرفیت فعلی ۷۰ هزار تن سردخانه در گیلان را ناکافی دانست و با بیان اینکه تا نیمه سال تعداد دیگری از سردخانه ها به این مجموعه افزوده می شود، اظهار داشت: معتقدم استان ظرفیت حداقل دو تا سه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی را داراست.

زارع اضافه کرد: انتظار دارم با شناسایی سرمایه گذاران، جذب و هدایت آنان به سمت فعالیت در صنایع تبدیلی کشاورزی، احداث سردخانه، سورتینگ و فرآوری در مسیر صادرات شاهد رونق این بخش باشیم.

وی با اشاره به اینکه گمرکات گیلان همواره به عنوان یکی از مقاصد در جهت صادرات کالاهای داخلی و واردات بوده، گفت: با افزایش میزان تحریم های اقتصادی، این نقش آفرینی پررنگ تر شد و تقویت تجهیزات در حوزه زیرساختی بیش از گذشته ضرورت دارد.

استاندار گیلان همچنین به وجود ظرفیت های حمل و نقل ریلی، دریایی و کامیونی (رو - رو و جاده ای) در گیلان اشاره و اضافه کرد: با تکمیل راه آهن رشت-کاسپین ظرفیت های بیشتری به حوزه حمل و نقلی گیلان افزوده می شود.

وی در خاتمه کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالاها در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل را مطلوب ارزیابی و بر ضرورت به حداقل رساندن توقف کشتی ها در بنادر تأکید کرد.

کد خبر: ۸۳٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha