۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
انتشار گزارش هدفمند از منابع ارزی ایران| پیروی صندوق بین المللی پول از آمریکا برای تضعیف کشور
«بازار» گزارش می دهد

انتشار گزارش هدفمند از منابع ارزی ایران| پیروی صندوق بین المللی پول از آمریکا برای تضعیف کشور

صندوق بین‌المللی پول درحالی با گزارشی پوچ ذخایرارزی قابل دسترسی ایران در سال ۲۰۲۰ را چهار میلیارد دلار عنوان کرده است که رئیس کل بانک مرکزی اطلاعات این صندوق از ذخایر ارزی ایران را اشتباه می داند.

اسدالله خسروی؛ بازرار؛ هویت منفور استثماری، پیروی از دستورات آمریکا و اجرای سیاست گذاریهای نادرست همراه با عملکرد ناعادلانه صندوق بین المللی پول پس از ۷۰ سال فعالیت استثمارگرانه با ترفند نگاه حمایت مالی برای توسعه کشورها، سالهاست برملا شده است که این صندوق فقط نام یک نهاد تخصصی مستقل اقتصادی غیرسیاسی را یدک می کشد. صندوقی است که از همان ابتدای تاسیس گوش به فرمان آمریکا برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده آن بوده است.

صندوق بین المللی پول نهادی که مستقل نیست و گوش به فرمان آمریکاست
عملکرد ناعادلانه و رفتار خصمانه گردانندگان و تصمیم گیران این نهاد بین المللی در پی عدم همراهی و طولانی شدن پروسه درخواست وام ۵ میلیارد دلاری کاملا مشخص کرد که این صندوق پیرو دستورات آمریکاست و نباید نام آن را نهادی مستقل نهاد چرا که دولت آمریکا به‌عنوان سهامدار عمده صندوق مطرح و مانع از تائید درخواست ایران در این نهاد به‌اصطلاح بین‌المللی است.

صندوقی که مدتهاست برای تضعیف اقتصاد برخی کشورها اقدام به انتشار گزارش های غیرکارشناسانه بی اساس کرده تا روز به روز دنیا را به خود بی اعتمادترکند

صندوقی که مدتهاست برای تضعیف اقتصاد برخی کشورها اقدام به انتشار گزارش های غیرکارشناسانه بی اساس کرده تا روز به روز دنیا را به خود بی اعتمادتر کند. این نهاد بین‌المللی که کل ذخایر ارز و طلای ایران را در پایان سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۲۱٫۶ میلیارد دلار اعلام کرده بود اکنون معتقد است؛ ذخایر ارزی ایران در پایان سال ۲۰۱۹ افت قابل توجه داشته است و به ۱۲٫۴ میلیارد دلار رسیده و این رقم در پایان سال ۲۰۲۰ نیز بالغ بر ۴ میلیارد دلار شده است.

تناقض هدفمند در انتشار آمار شاخص های کلان اقصادی صندوق بین المللی پول 
از طرفی این صندوق در اکتبر سال گذشته پیش‌بینی کرده بود اقتصاد ایران ۵ درصد در ۲۰۲۰ کوچک شود ولی بعد در گزارش دورنمای اقتصاد جهان که هفته گذشته منتشر شد، این رقم را به ۱.۵ درصد رشد در ۲۰۲۰ و ۲.۵ درصد رشد در ۲۰۲۱ تغییر داد. ارایه چنین گزارشهای غیر کارشناسانه و بی هویتی نشان می دهد که صندوق بین المللی پول دیگر آن جایگاه خاص بین المللی را ندارد و سیاست گذاریهای آن دستوری است.  
اکنون و در حالی که  اطلاعات ذخایر ارزی هر کشوری تاحدودی محرمانه است اما صندوق بین المللی پول در گزارش هدفمند اخیر خوددرباره منابع ارزی ایران آورده است، منابع ارزی ایران به شدت افت کرده است.

گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است

در این میان اما رییس کل بانک مرکزی در واکنش به این گزارش، اعلام کرد؛ گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است.

همچنین عبدالناصر رئیس کل بانک مرکزی همتی اظهار داشت: این روزها اشخاص مختلفی راجع به ارزهای ایران در بانک‌های خارجی و سرنوشت آنها اظهار نظر و اطلاع رسانی می کنند، از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آنها در اختیار بانک مرکزی است، اظهارات افراد غیر مسوول در این مورد سندیت ندارد. البته انتشار یک تخمین اشتباه ازسوی صندوق، بدون اخذ تایید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست.

رفتار غیر کارشناسانه و عملکرد ناعادلانه صندوق بین المللی پولی که گرداننده آن آمریکاست
کیامرث جهانگیر استاد دانشگاه تهران و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره علت رفتار غیرکارشناسانه و ناعادلانه صندوق بین المللی پول با ایران در عدم پرداخت وام ۵ میلیارد دلاری همچنین انتشار گزارشهای غلط گمراه کننده در مورد اقتصاد ایران بخصوص ارایه اطلاعات ناقص کاهش میزان منابع ارزی غلط، گفت:  این انتظار را باید از چنین نهاد بین المللی که گرداننده آن آمریکا دشمن سرسخت ایران است را باید داشت چرا که این کشور برای ضربه زدن به ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
وی افزود: آمریکا وقتی به خوبی می داند که ایران با اقتدار و بدون هیچ واهمه ای در مقابل زورگویی های آن ایستاده است و ستم ها و سیاست های استعماری این کشور را به گوش جهانیان می رساند. بنابراین به هر شکل ممکن با طرح سیاست های ناجوانمردانه چون تحریم ها، فشار بر دنیا برای قطع ارتباط با ایران و نیز دستور به همراهی نکردن صندوق بین المللی پول در پرداخت وام ... به کشورمان برای به انزوا کشناندن ایران از هر دری وارد می شود.

صندوق بین المللی پول عامل اقتصاد هدایت شده بین المللی امریکاست و از آنجایی که این کشور بیشترین سرمایه را در بین همه کشورهای عضو صندوق دارد بنابراین به عنوان بزرگترین سرمایه دار صندوق بین المللی پول محسوب می شود. البته بخش عمده این سرمایه ها از محل منابع صهیونیسم هاست

این کارشناس سیاسی افزود: صندوق بین المللی پول عامل اقتصاد هدایت شده بین المللی امریکاست و از آنجایی که این کشور بیشترین سرمایه را در بین همه کشورهای عضو صندوق دارد بنابراین به عنوان بزرگترین سرمایه دار صندوق بین المللی پول محسوب می شود. البته بخش عمده این سرمایه ها از محل منابع صهیونیسم هاست، با این وجود نتیجه خواهیم گرفت که صندوق بین المللی پول همچنان تحت حاکمیت پولی یهودی های صهیونیسمی است که چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارند.

انتشار آمار نادرست از وضعیت حساب ذخیره ارزی کشور با هدف ناامید کردن مردم و تضعیف اقتصاد ایران است
جهانگیر با بیان اینکه مسائلی چون عدم همراهی صندوق بین المللی پول با درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران از یک طرف و انتشار گزارشهای غیر کارشناسی وغلط از شاخص های کلان اقتصادی، بخصوص وضعیت منابع ارزی ایران دلایلی دارد که کاملا دیکته شده است، افزود: شکی نیست که انتشار گزارشهای غلط و بی اساس ازچگونگی دارایی ارزی ایران و...بیانگر آن است که با این رویه نه تنها بذر ناامید به دل مردم بنشانند بلکه با آگاهی غیرمستقیم دنیا به وضعیت اقتصادی ایران مانع از هر گونه سرمایه گذاری در این کشور شوند این سیاست نیز سیاست خود آمریکا برای به زانو درآوردن کشورمان است که البته ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد.
وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران تا جایی است که این کشور علاوه بر ایجاد تنش های اقتصادی، تحریم ها و تهدیدها هزینه ای سنگنی را در بخش رسانه های بین المللی به زبانهای مختلف و...اختصاص می دهد تا پایگاه اجتماعی ایران را از داخل سست و ایران را در دنیا ضعیف جلوه دهد.

صندوق بین المللی پول نهادی نیست که اهدافی را که دارد محقق کند (کمک به توسعه و ساماندهی وضعیت اقتصاد جهان) بلکه این صندوق به نفع آمریکا فعالیت می کند و با استعمار خیلی از کشورها تحت ایجاد بنای توسعه کشورها آنها را می چاپند

 این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: صندوق بین المللی پول نهادی نیست که اهدافی را که دارد را محقق کند(کمک به توسعه و ساماندهی وضعیت اقتصاد جهان) بلکه این صندوق به نفع آمریکا فعالیت می کند و با استعمار خیلی از کشورها تحت ایجاد بنای توسعه کشورها آنها را می چاپند.

۷۰ سال فعالیت هدفمند صندوق بین المللی پول
جهانگیر تصریح کرد: صندوق بین المللی پول با شعار و اهداف خاصی تاسیس شد، الگوی این صندوق توسعه کشورهای توسعه نیافته و بعضا درحال توسعه بود اما این الگوی پیشرفت پس از ۷۰ سال فعالیت صندوق بین المللی پول خروجی نداشته است و طی تحقیقاتی که از ۴۱ کشورعضو این صندوق به عمل آمده است کارگزاران این صندوق الگوی توسعه خود را به این کشورها برده اند و از این فرصت در قالب استکبار جهانی توانسته اند در خیلی از کشورهای دنیا بهره برداری کنند.
بنا به این گزارش، با چنین شرایطی هیچ گاه نباید گول انتشار اخبار نادرست و غیر کارشناسی صندوق بین المللی پول درباره شاخص های کلان اقتصادی ایران خورد، چرا که صاحبان اصلی این صندوق آمریکا و دست اندرکاران این کشور هستند آنها  صندوق بین المللی پول را مجاب می کنند تا این صندوق با انتشار گزارشهای غیر تخصصی و پوچ مانع از پیشرفت های ایران و تضعیف بنیه اقتصادی کشورشوند.

کد خبر: ۸۳٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha