۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
ایران دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی را دارد
مدیرعامل مپنا:

ایران دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی را دارد

سمنان- مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو، گفت: تنها در حدود هفت تا هشت کشور جهان به دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی دست یافته‌اند که کشورمان در زمره این کشورهای پیشرو است.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس علی‌آبادی شامگاه سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح بزرگترین ترانسفورماتور نیروگاهی در گروه تولیدی صنعتی آریاترانسفو شهمیرزاد استان سمنان با بیان اینکه تنها در حدود هفت تا هشت کشور جهان به دانش تولید ترانسفورماتورهای بزرگ نیروگاهی دست یافته‌اند، تاکید کرد: ایران اسلامی با توجه به فناوری بومی یکی از این کشورهای پیشرو محسوب می شود.

وی با اشاره به ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کشور، بیان کرد: امروز با افتخار باید اعلام کرد که کشورمان با ساخت این نوع ترانسفورماتور به جمع این کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری پیوسته و می تواند با استفاده از دانش بومی کارهای بزرگی را در این صنعت انجام دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پشتیبانی از تولید گفت: صنعت ترانسفورماتور و تامین برق در واقع اصل پشتیبانی از تولید محسوب می شود.

علی آبادی با بیان اینکه ببش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ پیمانکار داخل کشور در تامین تجهیزات نیروگاه برق رمیله مشارکت دارند، تاکید کرد: این موضوع در واقع یکی از مهمترین زیرساخت ها برای پشتیبانی از تولید است.

وی با بیان اینکه این صنعت در کشور نگاهی به صادرات نیز دارد، بیان کرد:  تمام تجهیزات مورد نیاز نیروگاه «رمیله» در عراق به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های نیروگاهی منطقه از جمله ترانس و قطعات به وسیله واحدهای تولیدی داخل کشور تامین شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ترانسفورماتور نیروگاهی که امروز رونمایی شد با ظرفیت ۳۸۵ مگاولت آمپر و ولتاژ ۲۴۵ کیلو ولت به سفارش گروه مپنا و برای نصب در واحد گازی نیروگاه جدید سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک (کلاسF) ساخته شده است.

کد خبر: ۸۳٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha