۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
بی ثباتی قیمت لوازم خانگی در یزد/ گرانی ۳۰ درصدی از ابتدای ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد عنوان کرد

بی ثباتی قیمت لوازم خانگی در یزد/ گرانی ۳۰ درصدی از ابتدای ۱۴۰۰

یزد- صادقیان، رئیس اتحادیه لوازم خانگی یزد بی ثباتی قیمت را دلیل اضطراب فروشندگان لوازم خانگی دانست و گفت: در فروردین ماه افزایش قیمت ۱۰ تا ۳۰ درصدی شامل اقلام لوازم خانگی شده است.

کاظم صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اعلام کرد: تورم مواد اولیه تولید لوازم خانگی و افزایش مزد کارگر تا سقف ۴۰ درصد منجر به افزایش قیمت لوازم خانگی در ابتدای سال جاری شده است.

وی دلیل کمبود برخی اقلام لوازم خانگی در بازار را ایجاد مشکل در واردات لوازم خانگی دانست و گفت: شرکت‌های تولیدی داخلی نتوانستند برخی اقلام را تامین کنند که این مهم باعث کمبود کالا و افزایش قیمت در بازار شد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی افزود: در سال گذشته اولویت با اقلام عمده مصرفی بزرگ مثل تلویزیون و یخچال و... بوده است به همین دلیل در زمینه لوازم برقی ریز و برخی ظروف آشپزخانه با کمبود مواجه بودیم.

بی ثباتی قیمت بلای جان فروشندگان
وی با اشاره به بی‌ثباتی قیمت لوازم خانگی گفت: این بی‌ثباتی، فروشندگان را مردد و دچار اضطراب می‌کند که آیا جنس خود را بفروشند و اگر بفروشد، آیا بعدأ باید با قیمت بالاتری خریداری کنند.

صادقیان در حمایت از فروشندگان لوازم خانگی گفت: افراد زیادی به اشتباه تصور میکنند که افزایش قیمت به سود فروشنده است؛ این در حالی است که فروشنده نمیتواند در چنین شرایطی سود خود را افزایش دهد.

وی افزود: افزایش هزینه‌های فروشندگان از یک سو و مشکلات بانکی از سوی دیگر فروشندگان را در تنگنا قرار داده است.

رکود در بازار لوازم خانگی
رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص شکایات صورت گرفته در مورد گرانفروشی در این صنف گفت: به علت اینکه دچار بی‌ثباتی قیمت هستیم و نرخ‌ها مرتب تغییر می‌کند، برخی فروشندگان اجناس خود را به قیمت جدید می‌فروشند و خریدار دچار این اشتباه میشود که فروشنده درصدد گرانفروشی است.

صادقیان در این خصوص افزود: در سال گذشته شکایات متعددی در این زمینه داشتیم که قریب به اتفاق آن به مصالحه کشیده و رضایت دو طرف جلب شد.

وی در خصوص تأثیر کرونا بر روند بازار لوازم خانگی اعلام کرد: تعداد زیادی از مشتریان لوازم خانگی در زمان بعد از ظهر برای خرید مراجعه می‌کنند اما به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده، فروش لوازم خانگی دچار رکود شده است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از دولت خواستار مبارزه با تورم موجود در بازار شد و توصیه کرد دولت از تولیدکنندگان لوازم خانگی حمایت کند و تورم را از بالا کنترل کند تا گرانفروشی از بازار لوازم خانگی ریشه‌کن شود.

کد خبر: ۸۳٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha