۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
۹۰ هزار مشترک در استان قزوین از برق رایگان برخوردار شدند
معاون فروش شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

۹۰ هزار مشترک در استان قزوین از برق رایگان برخوردار شدند

قزوین- معاون فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: با رعایت الگوی مصرف برق بیش از ۹۰ هزار مشترک تحت پوشش طرح «برق امید» قرار گرفته و هزینه ای برای انرژی برق پرداخت نکردند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قزوین، سید محمد قافله باشی در خصوص اجرای طرح ملی امید اظهار داشت: طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی مشترکان کم‌مصرف برق با نام «طرح برق امید» از آبان ماه سال گذشته به صورت رسمی کلید خورد و مهم‌ترین ویژگی این طرح رایگان شدن هزینه برق مشترکینی است که در ماه‌های گرم سال، کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت و در سایر زمان‌ها کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت مصرف دارند.

قافله باشی تصریح کرد: این طرح می تواند مشترکین کم مصرف واقعی را تحت پوشش قرار داده و مشوقی برای سایر مشترکین پرمصرف و حرکت در مسیر مدیریت مصرف در کشور باشد.

معاون فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: میانگین متوسط مصرف مشترکین ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلو وات است که بیشترین مصرف در شهر قزوین با ۱۷۰ کیلو وات و کمترین در تاکستان و آبیک با ۱۵۰ کیلو وات ثبت شده است.

قافله باشی اظهار داشت: در سال گذشته دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۰۹ فقره قبض سبز(به صورت پیامکی) در استان صادر شد که از این تعداد محاسبه ۱۱۹ هزار قبض مشترک، صفر بود.

۱۴۷ هزار مشترک تحت پوشش برق امید
وی گفت: همچنین از این تعداد ۵۷ هزار مشترک روستایی و ۶۱ هزار مشترک شهری است که تعداد افرادی که مشمول طرح برق امید شدند ۱۴۷ هزار و ۶۶۳ مشترک بود.

قافله باشی بیان کرد: ۴۴ هزار و ۳۷۸ فقره از مشترکین برق امید روستایی و ۱۰۳ هزار و ۲۸۵ قبض شهری است که می توان گفت این تعداد از مشترکین الگوی مصرف را بخوبی رعایت کرده اند.

وی اضافه کرد: میزان الگوی مصرف در ۸ ماهه سال تا حدود ۲۰۰ کیلو وات ساعت و در ماههای خرداد، تیر، مرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات ساعت است.  

معاون فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در خرداد ماه سال گذشته ۶۳۴ هزار و ۲۰۸ فقره قبض صادر شده که نشان می دهد این تعداد مشترکین الگوی مصرف را رعایت نکردند که ۱۱۵ هزار و ۲۸۱ فقره آن روستایی و ۵۱۸ هزار و ۹۳۷ فقره آن شهری است.

صدور ۹۰ هزار و ۷۵۰ فقره قبض برق امید
وی اضافه کرد: مشترکینی که در یک دوره یا بیشتر مشمول طرح برق امید شدند ۹۰ هزار و ۷۵۰ فقره است که ۶۰ هزار و ۸۰۱ فقره آن شهری و ۲۹ هزار و ۹۴۹ فقره آن روستایی است.

قافله باشی یادآور شد: تعداد مشترکین خانگی برق در استان حدود ۴۸۰ هزار مشترک است که از مشترکین پر مصرف انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ همانند مشترکین کم مصرف خود را در ردیف افرادی قرار دهند که الگوهای تعیین شده را رعایت کرده و در تامین انرژی پایدار در استان همراه شرکت توزیع نیروی برق باشند.

معاون فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با توجه به کاهش بارشها در فصل جاری و پیش بینی گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی از مشترکین خانگی انتظار داریم برای جلوگیری از کاهش تولید در کارخانه ها در مدیریت مصرف برق و صرفه جویی در انرژی مشارکت کنند تا چرخ صنعت و کشاورزی همچنان با سرعت در مسیر تولید به حرکت درآید.

مشترکین، نرم افزار «برق من» را نصب کنند 
قافله باشی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت بهره گیری از خدمات غیر حضوری و الکترونیکی از شهروندان انتظار داریم با نصب نرم افزار «برق من» از خدمات متعدد این فضا استفاده کنند.

وی گفت: در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر قرار گرفته و اولین طرح تحول دیجیتال با حذف قبوض کاغذی و جایگزینی قبوض الکترونیک شروع شده که تقریباً تمام خدمات مربوط به برق خانگی در اختیار کاربر قرار می گیرد.

قافله باشی اظهار داشت: دریافت صورت ‌حساب، مشاهده آخرین قبض، سابقه مصرف و پرداخت، ماشین‌حساب تعرفه، خوداظهاری قرائت کنتور، بررسی صورت ‌حساب و تسویه‌حساب از جمله خدمات غیر حضوری قابل دریافت است.

وی بیان کرد:در بخش خدمات مشترکین هم درخواست انشعاب جدید، تفکیک یا ادغام، وصل مجدد انشعاب، تغییر مکان داخلی، جمع‌آوری موقت انشعاب، آزمایش کنتور، درخواست اصلاح نام، اصلاح اطلاعات، درخواست افزایش یا کاهش انشعاب، اصلاح سرویس انشعاب، قطع موقت انشعاب، نصب مجدد انشعاب، جمع‌آوری دائم انشعاب، تغییر تعرفه، تغییر نام مشترک امکان پذیر است.

پرداخت ۱۳ میلیارد ریال پاداش همکاری به صنایع استان
معاون فروش و امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: از همکاری صنایع در تابستان سال گذشته رضایت داریم و قدردان آنها هستیم که با مدیریت مصرف در صنعت توانستیم از پیک مصرف عبور کرده وخاموشی نداشته باشیم.

وی گفت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال پاداش همکاری برای مدیریت مصرف انرژی به صنایع پرداخت شد و امسال هم آماده همکاری با صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی برای عبور از پیک تابستان هستیم.

قافله باشی اضافه کرد: در استان ۴ هزار مشترک صنعتی داریم که ۲۴۰۰ مشترک صنعتی و دیماندی است که بیشترین همکاری را با شرکت توزیع نیروی برق استان داشته اند و مابقی مشترک عادی هستند.

کد خبر: ۸۳٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha