۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
تب بالای تخلفات زیر پوست کرونا/ برخورد قضایی با اجاره دادن ویلا
دادستانی مازندران ورود کرد

تب بالای تخلفات زیر پوست کرونا/ برخورد قضایی با اجاره دادن ویلا

ساری - تب سودجویی ها و تخلفات صنفی در زیرپوست کرونا و زیرسایه تعطیلی بازارهای و ضعف نظارت مسئولان مازندران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، درحالی که کرونا چهره بدخیمش را در کرانه خزری و مازندران به رخ کشیده و شماری زیادی از اهالی استان را درگیر کرده است، اما همچنان سودجویی و تخلفات صنفی ادامه دارد و برخی ها از بازار کرونا برای کسب درآمد و سودبیشتر ماهی می گیرند.

گرانفروشی، عرضه خارج از چرخه قانونی، احتکار و عدم عرضه، بی توجه به توصیه های بهداشتی از مهمترین تخلفاتی است که در گوشه و کنار مازندران و در زیر پوست کرونا به چشم می خورد.

یک شهروند مازندرانی می گوید در حالی که مسئولان به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده توصیه می کنند اما در مراکز بهداشتی و داروخانه ها این اقلام پیدا نمی شود و آن را باید در بساط دستفروشان و حتی ابزار ویراقی ها جستجو کرد.

بیمارستان ها پذیرش نمی کنند

محمد علیخانی شهروند چالوسی نیز با اشاره به وضعیت حاد بیمارستان های منطقه می گوید: برای انجام عکس و اسکن به بیمارستان منطقه مراجعه کردیم و بیمارستان رازی چالوس پذیرش نکرد و بیمارستان نوشهر نیز با بیان اینکه ظفیت خالی نداریم از ارائه خدمات عذرخواهی کرد.

شهروند ساروی نیز می گوید: نمی دانم در این روزها وجدان برخی افراد کجا رفته که یک شیشه کوچک ضدعفونی کننده تا ۵۰ هزار تومان به فروش می رود و به جای الکل برخی ها تینر در آن قاطی می کنند.

اجاره قاچاقی ویلا

در حالی که اجاره ویلا و خانه در مناطق مختلف مازندران ممنوع شده اما به اذعان بسیاری از شهروندان، همچنان مراکز اقامتی به صورت قاچاقی و غیرقانونی اقدام به اجاره می کنند و نظارت ها در این بخش ضعیف است.

این درحالی که سید یونس حسینی دادستان مازندران به خبرنگار بازار می گوید: ویلا و خانه های شخصی که بدون هماهنگی و دستور شورای تامین به مسافران اجاره داده شود، پلمب می شود و مالک آن تحت پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

روزشنبه تمامی ادارات دولتی مازندران دورکار بودند اما همسر یکی از کارمندان بخش خصوصی می گوید: اگر قرار است همه جا تعطیل باشد چرا بخش خصوصی از این مصوبه تبعیت نمی کند. وی با اظهار اینکه همسر من یک ویزیتوره و هر روز باید به اجبار به بیش از ۴۰ مغاره سر بزند درحالی که بخش خصوصی نیز باید تعطیل کنند.

شناسایی ۱۰۷ مورد تخلف صنفی

در عین حال حسیقلی قوانلو رئیس سازمان صنعتف معدن و تجارت مازندران نیز از کشف ۱۰۷ تخلف صنفی خبر داد و گفت: در این بازرسی ها دو داروخانه و سه مرکز عرضه مواد بهداشتی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه بازرسی ها تا عادی شدن شرایط ادامه دارد، تصریح کرد به کسی اجازه سوء استفاده نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

همچنین یدالله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز گرانفروشی و احتکار مواد بهداشتی را جزو بیشترین تخلفات صنفی بیان کرد و گفت: تاکنون ۶واحد متخلف تعطیل شده اند.

وی با بیان اینکه میزان مجازات ها و جریمه ها تا سه برابر ارزش کالا افزایش یافته است، لغو پروانه ها و معرفی به عنوان محتکر را به عنوان اقدامات بازدارنده بیان کرد.

تقلا برای سفر به مازندران

با آنکه محورهای ورودی مازندران نیز به روی مسافران برای پیشگیری از شیوع کرونا بسته شده است اما شاهد تردد و تمایل بسیاری از مسافران برای ورود به مازندران هستیم.

یک مسافر تهرانی که در محور سوادکوه با ممانعت برای ورود به استان مواجه شده است، می گوید: من که بیکار نیستم از تهران به سمت شمال راه بیفتم بلکه برای نصب کولر گازی ام مجبورم به مازندران برویم زیرا نصاب منتظر است.

کرونا کلاه پیچیده ای را در مازندران ایجاد کرده است و رفع این گره، مستلزم همکاری مردم، نظارت مسئولان و پیشگیری از تخلفات صنفی است تا با کمک هم این شرایط غیرعادی را پشت سر گذاریم.

کد خبر: ۸٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha