۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
برخی از کارمندان دولتی از خلا قانونی کاسبی می کنند| قوانین مغایر زمینه ساز فساد است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

برخی از کارمندان دولتی از خلا قانونی کاسبی می کنند| قوانین مغایر زمینه ساز فساد است

قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ما در قوانین بیمه ای، بانکی و مالیاتی ماده و بند زائد داریم که باید برطرف شود همچنین سختی ورود به کسب و کار محل فعالیت های تولیدی است که باید این موارد هم مدنظر قرار گیرد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به وجود قوانین زائد پیش روی تولید گفت: ما دوازده هزار عناوین قانونی داریم که باید گفت حجم قوانینی که در کشور وجود دارد در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:در شرایطی که همه واحدهای تولیدی ما خواب بوده، واحدهای تولید قانون ما در مجلس فعال بوده و مرتب قانون تولید کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قوانین مغایر با هم می‌تواند زمینه ساز فساد در کشور شود، اظهارداشت: این قوانین می تواند در زمینه تولید مشکل ساز شوند.

قادری اظهارداشت: اگر بر روی یک مورد از مسائل مربوط تولید، قوانین متعددی وجود داشته باشد کارمند و متصدی امور مربوطه برای خود خدایی خواهد کرد یعنی آن کامند اگر نخواهد اقدامی انجام دهد قوانینی را پیدا می کند که اقدام مذکور در راستای پیشرفت تولید انجام نشود.

این نماینده مجلس ادامه داد:ما گاها مشاهده می کنیم که عالی ترین مقام مسئول قصد دارد اقدامی در راستای تولید انجام شود ولی این مسئله وقتی در زیرمجموعه فوق مورد بررسی قرار می گیرد به نوعی وتو می شود لذا این نشان می دهد که ما تمام اختیاراتمان را در تولید به سیستم اداری داده ایم و سیستم اداری اگر بخواهد کاری انجام می دهد.

قادری با بیان اینکه وضعیت دریافتی برخی کارمندان خوب نیست، اظهارداشت: این خود مزید بر علت شده تا برخی از کارمندان ما از خلا قانونی ما کاسبی کنند؛ یعنی کارمندان در مواقعی که بخواهد کاری مثبت انجام داده و کاری را راه می اندازند و اما اگر نخواهند آن اقدام برطرف نمی شود.

قادری با تاکید بر تنقیح قوانین بیان داشت: دولت باید در این زمینه دست به کارشده و قوانین مغایر را حذف و خلا قانونی را با قوانین جدید پر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قوانین زائد کمک می کند که مسیر حرکتی تولید کننده، مسیری شفاف نباشد، بیان داشت: در حال حاضر برخی از قوانین ما اعم از قانون تامین اجتماعی، قوانین زائدی دارد.

قادری بیان داشت: تامین اجتماعی تاکید دارد که کارفرما باید همه کارگران خود را بیمه کرده و آن 20 درصد از سهم کارفرما را پرداخت کند؛ جدا از آن تامین اجتماعی تاکید دارد که کارفرما باید حق بیمه فعالیت های مربوط به پیمان کاری خود را پرداخت کند لذا این حق بیمه دیگر معنا و مفهومی ندارد و این مسئله به نوعی مانع بر راه تولید است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین ما در قوانین بیمه ای، قوانین بانکی و مالیاتی نیز قوانین زائد داریم که باید برطرف شود. همچنین سختی ورود به کسب و کار محل فعالیت های تولیدی است که باید این موارد هم مدنظر قرار گیرد.

قادری تصریح کرد: ما باید تاریکخانه های قوانین را روشن و هر جا که تولید کننده در سر چهار راه های چه کنم چه کنم قرار گرفته را بشناسیم تا بدانیم تولید کننده باید کدام مسیر را طی کند.

کد خبر: ۸۲٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha