۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
برخی از واحدهای تولیدی یارانه دریافت کرده اند اما سیمان و فولاد مورد نیاز را صادر می‌کنند
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با بازار:

برخی از واحدهای تولیدی یارانه دریافت کرده اند اما سیمان و فولاد مورد نیاز را صادر می‌کنند

محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: چرا واحدهای تولیدی که از یارانه کشور استفاده می کنند،نهایتا به سمت صادرات سیمان و فولاد رفته اند و تولید داخل را به این شرایط رسانده اند؛ این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، شرایط نابه سامان تولید و توزیع سیمان در کشور گفت: در این زمنیه انتقاداتی به وزرات صمت داریم که در قالب تحقیق و تفحص درباره نحوه توزیع و تولید سیمان و فولاد در کشور به آن می پردازیم.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد از تولید کشور در بخش سیمان، صادر می شود و  ۵۰ درصد باقی مانده هم به تولید کنندگان  داخلی می رسد  و این بدین معناست که ما دو برابر نیاز کشور سیمان تولید می کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در تولید میلگرد و تیرآهن هم شرایط به مانند تولید سیمان است و ما در این بخش هم دوبرابر ظرفیت داخل، تولید داریم، اظهارداشت: چرا واحدهایی تولیدی که از یارانه کشور استفاده می کنند،نهایتا به سمت صادرات سیمان و فولاد رفته اند و تولید داخل را به این شرایط رسانده اند بنابراین این مسئله به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ما می کوشیم در قالب تحقیق و تفحص در این زمینه مسئولین را پاسخگوی این وضعیت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه وزرات صمت هیچ برنامه ای برای نظم بخشی به امر تولید و توزیع مصالح ساختمانی اعم از سیمان و فولاد ندارد و این مسئله به نوعی باعث به هم ریختگی در بازار تولید مسکن شده است.

کد خبر: ۸۲٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha