۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
افزایش ۳ برابری قیمت ۶۰ درصد قطعات موتورسیکلت| ۴۰ درصد تولیدکنندگان تعطیل خواهند شد
یک تولیدکننده موتورسیکلت در گفتگو با بازار خبر داد

افزایش ۳ برابری قیمت ۶۰ درصد قطعات موتورسیکلت| ۴۰ درصد تولیدکنندگان تعطیل خواهند شد

خداپسند، مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده موتورسیکلت گفت: افزایش سه برابری تعرفه گمرکی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از کارخانه‌ها را از خط تولید خارج و حدود ۶۰ درصد قطعات این بازار که از طریق واردات تامین می‌شود را با افزایش سه برابری بها مواجه می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: یک تولیدکننده موتورسیکلت با اشاره به چالش‌ها و موانع تولیدی که ممکن است در در سال ایجاد شود، اظهار داشت: اکنون تولیدکنندگان موتورسیکلت با دو چالش اساسی تغییر نرخ گمرکی و بخشنامه‌های بانک مرکزی مواجه هستند.

رحیم خداپسند ضمن اشاره به اینکه سفارش محصولی را شش ماه پیش دادیم، اکنون که برای ترخیص آن اقدام می‌کنیم با تغییر بخشنامه بانک مرکزی باید مابه ‌التفاوت نرخ ارز را به روز پرداخت کنیم، افزود: در اصل با این سیاست تورم را از واحدهای تولیدی می‌گیرند. پولی که به صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کردیم را مجدد از تولیدکنندگان می‌گیرند.  

وی با اشاره به دلاری را که با نرخ ۱۲ هزار تومان خریداری کرده و براساس آن اسناد اعتباری باز کرده و خرید خارج انجام می‌دهیم ادامه داد: هنگامی که کالا به گمرک می‌رسد، براساس تغییر نرخ ارز که به طور مثال از ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده، درخواست پرداخت مابه‌التفاوت می‌شود. هرچه هم می‌گویم پیش فروش انجام و با پول مردم اقدام به این مساله کرده و نمی‌توانیم افزایش قیمت دهیم، بخشنامه را عوض نمی‌کنند.

خداپسند با مطرح کردن بخشنامه جدید گمرکی، اظهار داشت: به تازگی گمرک تعرفه واردات را براساس نرخ روز دریافت می‌کند. این بدان معناست که به طور اتوماتیک هزینه واردات سه برابر شده در نتیجه قیمت قطعات وارداتی نیز سه برابر افزایش خواهد داشت. با این اوصاف حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از کارخانه‌ها را از خط تولید خارج خواهند شد.

این تولید کننده موتورسیکلت با اشاره به تاثیر تصمیمات مسئولان در بازار موتور سیکلت بیان کرد: این مساله در بازار موتورسیکلت تاثیر بسزایی دارد، زیرا حدود ۶۰ درصد قطعات این صنعت و بازار که پر مصرف بوده از طریق واردات تامین می‌شود، با افزایش سه برابری قیمت مواجه خواهند شد. مجدد باید تکرار کنم که هزینه‌های گمرکی را با دلار روز دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۸۲٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha