۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
جابجایی ۸۵ درصدی کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی
معاون فنی و نگهداری بنادرهرمزگان عنوان کرد

جابجایی ۸۵ درصدی کالاهای کانتینری در بندر شهید رجایی

بندرعباس- معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۸۵ درصد کالاهای کانتینری کشور از طریق بندر شهید رجایی جابجا می‌شود.

به گزارش بازار، حمید رضا پور رجبی با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی ۳۰ دستگاه گنتری کرین دارد، افزود: ارتقاء مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری استان با اتکا به دانش بومی و کابل‌های ترولی جرثقیل کانتینری را با تلاش متخصصان داخلی با موفقیت در ۳۰ روز کاری انجام دادند.

وی گفت: مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهره گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه‌ها شامل دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری به اقدامات قابل توجهی دست یافته اند.

پور رجبی افزود: چنین رویکردی به ساخت و ارتقاء مکانیزم‌های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری شامل جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اعتبار اجرایی پروژه جرثقیل ابر سازه هزار و ۷۰۰ تنی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است که این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی با ۲ هزار نفر ساعت کار به پایان رساندند.

کد خبر: ۸۲٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha