۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
ثبت تردد ۱۳.۹ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی طی ایام نوروز
مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

ثبت تردد ۱۳.۹ میلیون خودرو در جاده‌های آذربایجان‌شرقی طی ایام نوروز

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال ۱۳ میلیون و ۹۰۸ هزار دستگاه خودرو در راه‌های ارتباطی استان ترددکردند.

به گزارش بازار، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه این تعداد تردد خودرویی توسط ۸۲ دستگاه تردد شمار آنلاین در راه های مختلف استان ثبت شده است، افزود: آمار تردد خودرویی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت تعداد خودروهای ورودی به استان یک میلیون و ۱۲۵ هزار دستگاه و تعداد خودروهای خروجی از استان یک میلیون و ۱۰۸ هزار دستگاه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بیشترین ورودی خودرو به استان در این مدت به ترتیب از مسیرهای میاندوآب - ملکان، آزادراه تبریز - زنجان، مشگین شهر- اهر، نیر - سراب، ایواوغلی - مرند،  جاده قدیم زنجان –میانه و ارومیه -تبریز بوده است.

علیزاده ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان در ایام اجرای طرح سفرهای ضروری ایام نوروز سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸۸ هزار مسافر را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی جابجا کرده است.

وی با بان اینکه این تعداد مسافر با ۲۴ هزار و ۸۰۰ سفراتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه جابجا شده اند، یادآوری کرد: کارگروه نظارت و ارزیابی این اداره کل در این ایام به طور منظم بر نحوه فعالیت ناوگان مسافری و رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی نظارت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نیز پنج هزار و ۹۰۴ مسافر و ۶ هزار و ۸۶۳ کامیون تردد کرده اند.

علیزاده افزود: در این ایام برای افزایش ایمنی تردد و ارتقای کیفیت جاده ها عملیات لکه گیری با آسفالت سرد و گرم با استفاده از ۲۰۰ تن آسفالت سرد، ۱۰ تن قیر و ۱۱۰ تن آسفالت سرد کیسه ای انجام، ۱۰۰شاخه حفاظ راه ها بهسازی و نصب و ۱۲۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر: ۸۲٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha