۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
هزار و ۶۰۸ تن مرغ برای ماه رمضان در خراسان شمالی تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

هزار و ۶۰۸ تن مرغ برای ماه رمضان در خراسان شمالی تولید می‌شود

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید هزار و ۶۰۸ تن مرغ در مرغداری‌های این استان برای تأمین و توزیع گوشت مرغ موردنیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی با اشاره به تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در کشور اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار جوجه ریزی و پرورش مرغ در مرغداری‌های استان انجام شد و امسال نیز این روند باقوت ادامه دارد.

وی گفت: تصمیم جدید قرارگاه ساماندهی مرغ در افرایش و تعیین قیمت هر کیلوگرم ۲۴۹ هزار ریال برای مصرف‌کنندگان در همه مرغ فروشی‌های کشور سبب آرامش بازار مرغ شده و به همین دلیل روز گذشته هیچ‌گونه صفی در استان برای تهیه مرغ نبود و حتی در برخی موارد مرغ کشتار روز برای توزیع در مرغ فروشی‌های استان متقاضی نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ هم سبب آرام شدن بازار مرغ شده و رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده در پی داشته است.

یوسفی بابیان از ۱۰۱ واحد مرغداری استان ۸۸ واحد فعال و ۱۳ واحد غیرفعال هستند، گفت: چهار واحد از واحدهای غیرفعال در دو هفته آینده به چرخه تولید برمی‌گردند و بقیه نیز بررسی مشکلات و رفع موانع  آن‌ها در دستور کار است.

کد خبر: ۸۲٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha