۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
ضرورت احداث کارخانه تولید «ماسک» در منطقه آزاد اروند برای مقابله با کرونا
نایب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر تاکید کرد:

ضرورت احداث کارخانه تولید «ماسک» در منطقه آزاد اروند برای مقابله با کرونا

خرمشهر - نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به موضوع ریزگردها طی سال‌های گذشته و همچنین شیوع کرونا ویروس در سال جاری، ضرورت دارد با ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران، کارخانه تولید ماسک در منطقه آزاد اروند احداث شود.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: اپیدمی شدن کرونا ویروس باعث شد تا بسیاری از صنایعی که کمتر به آن توجه می‌شد بیشتر مورد توجه قرار بگیرند. بسیاری از صنایع تغییر کاربری دادند و به مدد صنایعی همچون الکل‌سازی، تولیدات مواد شوینده و حتی ماسک‌سازی آمدند و این موضوع نشان می‌دهد کشور ما از پایه و اساس به فکر این موضوعات نبود و جزو اولویت کاری نیز قرار نداشته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه موضوع ریزگردها در استان خوزستان همیشگی بوده است، تصریح کرد: ضرورت داشت برای مبارزه با بیماری‌هایی که در پی وقوع ریزگردها به وجود می‌آمد و تبعات نیز داشت، در منطقه آزاد اروند به صورت خاص و استان خوزستان به صورت عام برنامه‌ریزی می‌کردند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به کارخانجات الکل‌سازی توضیح داد: در سطح کشور حدودا نزدیک ۳۰ شرکت در حال فعالیت هستند که دو شرکت نیز در خرمشهر فعالیت می‌کنند و معمولا برخی به دلیل بوی بد الکل و سایر موضوعات این محصول، شاکی بودند ولی در حال حاضر مشخص شد این زیرساخت‌ها تا چه اندازه می‌توانند برای منطقه مفید باشند.

موسوی ابراز امیدواری کرد: اگر موضوع فاضلاب‌های شرکت‌های الکل‌سازی مدیریت شود و یا موادی که باعث بوی بد می‌شود سریعتر از بین بروند می‌بینیم که این صنعت نه فقط آلایندگی برای منطقه ندارند بلکه نجات دهنده جان مردم نیز هستند.

وی ماسک را یکی از کمبودهای کشور برشمرد و گفت: مواد اولیه ماسک از چین می‌آمده و در اولویت تولید نبوده است به همین علت کمبود آن محسوس شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرونا ویروس عنوان کرد و افزود: صادارات ماسک ممنوع شده است؛ در حال حاضر ماسک از کشورهای همسایه و یا اروپایی به صورت جزئی خریداری می‌شود و این موضوع لزوم برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد و همچنین به طور حتم سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی باید در این خصوص تسهیلات ارائه بدهند.

کد خبر: ۸٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha