۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی بازار مرغ را به آرامش می‌رساند
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی بازار مرغ را به آرامش می‌رساند

سعیدی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توجه به افزایش ۲۵ درصد جوجه ریزی در واحدهای مرغ‌داری سراسر کشور، مسئولان پیش بینی می‌کنند قیمت مرغ در هفته‌های آتی به آرامش نسبی برسد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی گزارش عملکرد کمیسیون کشاورزی در سال ۹۹ و تدوین برنامه‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارت در سال آتی دستور کار اول جلسه امروز بود. همچنین اعضای کمیسیون کشاورزی عضو در کمیسیون تلفیق نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد خود در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون جلسه ای با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و پشتیبانی امور دام در خصوص مباحث تنظیم بازارو مشکلات مربوطه مرغ و  تخم مرغ در کشور بود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اتفاقات تلخی که در حوزه قیمت مرغ و تخم مرغ در سطح کشور رخ داد، مسئولان دعوت شده مدعی شدند که میزان جوجه ریزی ۲۵ درصد افزایش یافته  است، از این رو پیش بینی کردند  از هفته آینده بازار مرغ و  تخم مرغ به آرامش نسبی برسد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است اما در استان‌های نظیر سیستان و بلوچستان، البرز و کرمانشاه مشکلات عدیده و بیشتری در این حوزه وجود دارد. متاسفانه هنوز برخی از مدیران به دنبال حذف صورت مسئله و نشان دادن وضعیت گل و بلبل در کشور هستند در حالی که در عمل چیز دیگری را مشاهده می‌کنیم. اما با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ۱۵۰۰ تن مرغ برای توزیع در شهر تهران تامین شده تا وضعیت بازار آرام‌تر شود، تصریح کرد: با توجه اینکه اختیارات تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی بازگردانده شده، شاهد ثبات بیشتری در بازار مرغ و تخم مرغ خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود:علی‌رغم اینکه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی در مجلس یازدهم بر اساس قانون تشکیل شده است اما خبرها حاکی از آن است که رئیس جمهور با قیمت گذاری این شورا مخالفت کرده است؛ رئیس جمهور  باید حافظ قانون باشد نه اینکه در مقابل اجرای آن مقاومت کند. البته در جلسه روز سه شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی نیز  این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۸۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha