۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
شفاف‌سازی در خصوص اطلاعات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

شفاف‌سازی در خصوص اطلاعات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

به مشمولین سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر در صورتی پرداخت می شود که سهام خود را تا تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۹ همچنان به فروش نرسانده و مالکیت آن را در اختیار داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، پیرو مصوبه مورخ۱۲ اسفند ماه ۹۹  شورای عالی بورس و اطلاعیه شفاف‌سازی مورخ ۲۶ اسفند ماه ۹۹ این سازمان به استحضار می‌رساند، مطابق با مصوبه شورا مقرر شد؛ به مشمولین سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر در صورتی پرداخت می شود که سهام خود را تا تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۹ همچنان به فروش نرسانده و مالکیت آن را در اختیار داشته باشند.

بدیهی است سود سهام سهامداران شرکت مزبور به نسبت میزان سهام آن­ها در شرکت تعلق گرفته و در صورت فروش سهام از سوی مشمولین سود سهام نیز به خریداری تعلق خواهد گرفت که در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۹ سهامدار باشد و در این راستا بخشی از سود سهام در سال گذشته به حساب سهامداران واریز شده است.

همچنین باتوجه به شناسایی سود تقسیمی در مجامع شرکت­‌های سرمایه­‌پذیر در صورت‌­های مالی و اطلاعات شرکت­‌های سرمایه­‌گذاری استانی قبل از مصوبه مذکور، مجدداً خاطر نشان می­‌سازد؛ از آنجا که پرداخت سود سهام از محل سود تقسیمی در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت­‌های سرمایه­‌پذیر سهام عدالت که در سال ۹۹ برگزار شده، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت و تجمیع شده و به حساب مشمولین سهام عدالت واریز شده است، شرکت‌­های سرمایه­‌گذاری استانی نمی‌­توانند از محل سود سهام شرکت‌های سرمایه­‌پذیر درآمد شناسایی و ثبت نمایند و می‌­بایست صورت­‌های مالی خود را اصلاح و نسبت به حذف درآمد سود سهام شناسایی شده از این بابت اقدام نمایند. همچنین، ضروری است در صورت دریافت وجه از شرکت‌­های سرمایه‌پذیر، شرکت‌­های سرمایه­‌گذاری استانی نسبت به عودت و پرداخت آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اقدام نمایند.

باتوجه به موارد فوق، مقتضی است سهامداران محترم موضوعات فوق را در تصمیمات سرمایه­‌گذاری خود درخصوص سهام شرکت­‌های سرمایه­‌گذاری استانی مدنظر قرار دهند.

کد خبر: ۸۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha