۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
 تعرفه آب و برق  امسال ۷  درصد گران تر می شود | کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها؛ مردم صرفه جویی کنند
وزیر نیرو خبر داد

تعرفه آب و برق امسال ۷ درصد گران تر می شود | کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها؛ مردم صرفه جویی کنند

وزیر نیرو گفت: از ابتدای اردیبهشت تعرفه آب و برق مشترکان که مصرف متعارف دارند، ۷ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. البته مشترکانی که یک سوم الگو تعیین شده، مصرف کننده، همچنان مشمول آب و برق مجانی خواهند بود.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه نشست هیات دولت، در رابطه آخرین تغییرات تعرفه آب و برق در سال ۱۴۰۰ گفت: سه سال پیش دولت یک تصویب نامه ای داد که از اول اردیبهشت هر سال ۷ درصد تعرفه های اب و برق افرایش یابد و هر سال به صورت طبیعی این انجام و عمل می شود و دوستانی که مصارف متعارف دارد تعرفه انها بیش از ۷ درصد افزایش نمی یابد.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح برق و آب امید، گفت: از اویل دی  سال گذشته برای مشترکان کم مصرف  در حوزه آب و برق تخفیف  ۱۰۰ درصدی قائل شد. به طوری که مشترکانی که مصرفشان را به یک سوم الگو کاهش می دادند، از پرداخت آب بها و هزینه برق خود معاف می شدند.

این عضو کابینه روحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت بارندگی ها گفت: میزان بارندگی ها در سال آبی امسال (مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد و نسبت به متوسط دراز مدت ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

اردکانیان  همچنین از احتمال کاهش ۴۰ درصدی بارندگی ها در بهار امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و  بیان کرد: اگر سال گذشته متوسط بارندگی ۲۵۰ میلی متر ثبت شده است، این مقدار بارندگی امسال ۱۷۰ میلی متر خواهد بود.

او همچنین از مدیرت مناسب مخازن سدهای کشور خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بارش‌ها با کاهش ۴۰درصدی مواجه است، اما حجم مخازن نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وزیر نیرو گفت: اگر می‌خواهیم امسال از نظر تأمین آب شرب مشکلی نداشته باشیم از کشاورزان و بخش خانگی تقاضا می‌کنم در مصرف آب صرفه جویی کنند. در صورت مدیریت مصرف در این بخش ها تابستان امسال با آرامش سپری خواهد شد.

کد خبر: ۸۱٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha