۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
«ب‌ام‌و» دوچرخه پرقدرت‌تر عرضه کرد+ تصاویر
نهایت کیفیت سواری با S۱۰۰۰R

«ب‌ام‌و» دوچرخه پرقدرت‌تر عرضه کرد+ تصاویر

ب‌ام‌و نسل جدید موتورسیکلت S۱۰۰۰R در کلاس نیکدبایک(روباز)، پرقدرت‌تر و عضلانی‌تر از همیشه به بازار عرضه کرد، این موتورسیکلت مجهز به یک پیشرانه ۹۹۹ سی‌سی با قدرت ۱۶۵ اسب‌بخار است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت باواریایی سازنده موتورسیکلت یعنی ب‌ام‌و موتورراد اواسط سال گذشته میلادی بود که نسل جدید موتورسیکلت نیکدبایک(روباز) خود را به جهان معرفی کرد. این کلاس از موتورسیکلت امروزه در بازار دوچرخ‌های جذاب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با وجود آنکه S۱۰۰۰R همواره در میان سایر نیکدبایک‌ها بسیار موفق ظاهر شده، این بار تیم طراحی و مهندسی باواریایی‌ها نسل دوم این موتورسیکلت را با ظاهری به‌روزتر و عضلانی‌تر به بازار عرضه کرده‌اند.

«ب‌ام‌و» دوچرخه پرقدرت‌تر عرضه کرد+ تصاویر


یکی از پارامترهای طراحی در نیکدبایک‌ها برای نمایان شدن جذابیت آن‌ها، بهره بردن از احجام بدنه است که حس تنومند بودن را به این دسته از دوچرخ‌ها می‌بخشد. ترکیب رنگ جذاب بدنه در کنار فلاپ‌های حجیم و گرافیک چراغ‌ جلو منجربه شده تا حس کاراکتر سوپرمن را به هر بیننده خود القا کند. باک حجیم در کنار فلاپ‌های برجسته و فلاپ‌های تیز عقب عضلانی بودن خود را به نمایش می‌گذارد، اما زاویه گل‌گیر عقب تا تایر و ارتفاع سطح نشیمنگاه(زین) ۸۳۰میلی‌متر کاراکتر اسپرت به این نیکدبایک می‌دهد.

«ب‌ام‌و» دوچرخه پرقدرت‌تر عرضه کرد+ تصاویر


نکته جالب‌تر آنکه چراغ‌ جلو به لطف یک صفحه شفاف که روی آن حرف R حک شده به صورت ۸۶درجه‌ای قرار گرفته تا با وجود عدسی‌های چند ضلعی نور را در سطح زمین گسترده‌تر کند و چراغ LED که به منظور چراغ روز(Day Light ) تعبیه شده حس تهاجمی به چهره S۱۰۰۰R می‌بخشد. مطابق آنچه ب‌ام‌و موتورراد اعلام می‌کند، برای بهبود ارگونومی راکب از زین الاستیکی که قابلیت منعطف سازی بسیار در کنار الیاف کتان و پارچه را دارد، بهره گرفته شده است.
آنچه که قلب تپنده S۱۰۰۰R جدید را تشکیل می‌دهد، کماکان همان موتور نسل قبلی است. با این تفاوت که در ساختار آن تغییراتی توسط مهندسان بخش قوای محرکه ب‌ام‌و موتورراد اعمال شده است. موتور چهارسیلندر خطی بنزینی آب و هوا خنک به حجم دقیق ۹۹۹سی‌سی است که به ازای هر سیلندر چهارسوپاپ تعبیه شده است. مجموع ۱۶ سوپاپ روی دو میل‌سوپاپ‌رو با مکانیزم متغیرسازی تایمینگ در بخش فوقانی موتور تعبیه شده است. با این وجود این موتور یک لیتری آلومینیومی حداکثر می‌تواند ۱۶۵اسب‌بخار قدرت را در ۱۱هزار دور در دقیقه و حداکثر ۱۱۴ نیوتون‌متر گشتاور را در ۹۲۵۰دور در دقیقه به ارمغان می‌آورد.

«ب‌ام‌و» دوچرخه پرقدرت‌تر عرضه کرد+ تصاویر


ب‌ام‌و موتورراد در این باره اعلام کرده که اکتان ۹۵ برای این موتور مناسب بوده که اگر از سوخت با اکتان ۹۸ نیز استفاده شود، از طرفی برای هندلینگ بهتر زاویه فرمان  ۶۶ درجه‌ای بوده و به منظور سواری باکیفیت و لذت‌بخش از تایرهای ۷۰/۱۲۰ در جلو با رینگ‌ ۱۷ اینچی و ۵۵/۱۹۰ با رینگ ۱۷ اینچی در عقب تعبیه شده است. اما سواری نرم به سیستم تعلیق جدید نیازمند است که در محور عقب دامپر(کمک فنر) هیدروپنوماتیکی ۱۴۷ میلی‌متر در میانه تنه و دو دامپر ۷۵ میلی‌متری هیدرولیکی قابل تنظیم است که سواری را لذت‌بخش می‌کند. سه حالت سواری نیز Rain، Road و Dynamic تعبیه شده تا بر اساس آن سیستم کنترل توزیع گشتاور، کنترل چرخ‌ها، کنترل کشش دینامیکی و سیستم توزیع قدرت پایداری S۱۰۰۰R را بهبود بخشند.

«ب‌ام‌و» دوچرخه پرقدرت‌تر عرضه کرد+ تصاویر


همچنین از مهم‌ترین تجهیزات S۱۰۰۰R می‌توان به نمایشگر ۶.۵ اینچی TFT، چراغ تطبیقی جلو، سیستم تعلیق قابل تنظیم، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش دینامیکی، سیستم کنترل توزیع گشتاور، سیستم نشانگر فشار باد تایر، سه تریم کامفورت پکیج با رینگ‌های آلومینیومی، ام پکیج با رینگ‌های اسپرت فورج یا کربنی، کربن پکیج با رینگ‌های کربنی که حدود ۳.۸ کیلوگرم سبک‌تر بوده، سیستم استارت بدون کلید، زنجیر بهینه‌سازی ام و اسپیلترهای تیتانیومی و... اشاره کرد.

کد خبر: ۸۰٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha