۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
تهیه کننده دیرین دیرین بر اثر کرونا درگذشت

تهیه کننده دیرین دیرین بر اثر کرونا درگذشت

ابولحسنی چهار روز قبل با ۳۰ درصد درگیری ریه به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرد اما متاسفانه درگیری ریه او امروز به ۸۵ درصد رسید و دار فانی را وداع گفت.

گروه فناوری ارتباطات؛ بازار - محمد ابوالحسنی تهیه کننده و ایده‌پرداز اولیه انیمیشن‌های دیرین دیرین به دنبال ابتلا به کرونا درگذشت. ابولحسنی چهار روز قبل با ۳۰ درصد درگیری ریه به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کرد اما متاسفانه درگیری ریه او امروز به ۸۵ درصد رسید و دار فانی را وداع گفت.

دیرین دیرین نیز نام یک مجموعه پویانمایی ایرانی با ژانر طنز است که به کارگردانی و تصویرگری علی درخشی و تهیه کننده محمد ابوالحسنی تولید شده است که به مشکلات اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی می‌پردازد و اولین قسمت این مجموعه مسافرت‌های نوروزی بود.

این مجموعه برای اولین بار در عید نوروز سال ۹۴ منتشر شده است. علاوه بر آن مجموعه فیلم‌های بلند ۲۰ دقیقه‌ای آن از سال ۹۹ روی فیلیمو قرار گرفت. این انیمیشن به مطالب و چالش‌های جدید جامعه ایرانی می‌پردازد و تلاش می‌کند با پوشاندن لباس طنز به آن، مخاطب را سرگرم کند. این انیمیشن طرفداران زیادی داشته است. محمد ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه پویانمایی «دیرین دیرین» است که در سال ۹۴ این مجموعه را ابتدا برای تلویزیون ساخت.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در واکنش به درگذشت تهیه کننده دیرین دیرین نوشت: «کسی که همیشه برای مان لبخند هدیه می‌آورد، با رفتنش قلبمان را شکست. ما با مشاهده انیمیشن دیرین دیرین متوجه گذر زمان نمی‌شدیم اکنون نوبت زمان است که از ما انتقام بگیرد. محمد ابوالحسنی عزیز رفت، یکی از خلاق‌ترین نوآوران و کارآفرینان. خدایش رحمت کند.»

محمد ابوالحسنی به عنوان تهیه‌کننده و مجری طرح در آثاری مانند بابا، دیرین دیرین و تهران ۱۵۰۰ حضور داشته است.

کد خبر: ۸۰٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha