۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
بهاری که بازار خودروهای الکتریکی را گرم خواهد کرد
نگاهی به شورولت بولت فیس لیفت؛

بهاری که بازار خودروهای الکتریکی را گرم خواهد کرد

بولت نام هاچ‌بک ساب‌کامپکت تمام الکتریکی شورولت است که اکتبر سال ۲۰۱۶ تولید آن آغاز و اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد، اکنون نسخه فیس لیفت این خودرو در بهار سال جاری در نمایندگی‌های اروپا آماده تحویل خواهد شد و بازار خودروهای الکتریکی را چالشی‌تر خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: بولت نام هاچ‌بک ساب‌کامپکت تمام الکتریکی شورولت است که اکتبر سال ۲۰۱۶ تولید آن آغاز و اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. در همان سال بولت به عنوان خودروی سال از سوی مجله موتورترند معرفی شد و دو مجله اتومبیل مگزین و تایم مگزین نیز در میان ۲۵ خودروی برتر سال قرار گرفت. بولت برپایه و پلتفرم جدید الکتریکی جنرال‌موتورز یعنی BEV II شکل گرفته است.
این هاچ‌بک تمام برقی در اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد و باتوجه به آنکه بیش از سه سال است که ظاهر این خودرو با تغییراتی مواجه نشده، شورولت برای جذب مشتریان بیشتر در سال جاری دو روز قبل از نسخه فیس‌لیفت بولت رونمایی کرد. در نسخه‌های جدید بولت مدل‌های EV و EUV معرفی شده که شورولت این دو مدل را با یک بازنگری کامل در طراحی بدنه و کابین روانه بازار کرده است. مسافت قابل پیمایش در مدل بولت EV معادل ۴۱۶ کیلومتر و برای برادر بزرگترش EUV معادل ۴۰۲ کیلومتر اعلام شده است.

بهاری که بازار خودروهای الکتریکی را گرم خواهد کرد


تولید هر دو مدل در بهار سال جاری میلادی خواهد شد، برای نسخه EV قیمت ۳۱هزار و ۹۹۵ دلار و EUV قیمت ۳۳ هزار و ۹۹۵ دلار  اعلام شده است. بولت EV در واقع نسخه فیس‌لیفت شده از مدل قبلی است که مجموعه چراغ، جلوپنجره و سپر جلو به همراه سپر عقب و در پنجم به طور کامل ری‌دیزاین(بازطراحی) شده است. همچنین طراحی داشبورد با حفظ جانمایی قطعات اصلی، به طور کامل متحول شده و اضافه شدن یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی، نمایی مدرن به آن بخشیده است.

بهاری که بازار خودروهای الکتریکی را گرم خواهد کرد


از سوی دیگر در کنار داشبورد، طراحی صندلی‌ها با هدف افزایش راحتی و حمایت بیشتر بدن سرنشینان به طور کامل بازطراحی شده است. برخلاف استایل بدنه و کابین، در بخش فنی هیچ تغییری را در نسخه جدید این مدل‌ها شاهد نیستیم. در واقع شورولت بولت EUV برخلاف مدل EV که یک فیس‌لیفت از نسخه قبلی است، خودرویی کاملا جدید محسوب می‌شود. چراکه این نسخه از بولت علی‌رغم شبات‌های ظاهری بسیار با مدل EV داشته با این تفاوت که ۶ اینچ بلندتر(طول کلی) و فاصله دو محور جلو و عقب ۳ اینچ از مدل EV بیشتر است. از نظر فنی، تقریبا هیچ تفاوت مهمی مابین این دو مدل یعنی EV و EUV وجود ندارد و هر دو از یک پک باتری ۶۵ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی برخورداراند که امکان شارژ سریع را داشته و هرچند به لحاظ وزنی مدل EUV اندکی سنگین‌تر است.

بهاری که بازار خودروهای الکتریکی را گرم خواهد کرد


در هر دو مدل شورولت بولت از امکاناتی نظیر سامانه کمکی ایمنی شورولت شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار تصادف از روبه‌رو، سامانه حرکت بین خطوط و تشخیص عابرپیاده برخوردارند. آنچه شرکت خودروسازی شورولت اعلام کرده تا پیش از بهار سال جاری بولت‌های ۲۰۲۱ در نمایندگی‌های اروپا آماده تحویل خواهند بود.

کد خبر: ۸۰٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha