۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
۷۰درصد لوازم آرایشی یزد از تولیدات داخلی تامین می‌شود
رئیس اتحادیه لوازم آرایش یزد:

۷۰درصد لوازم آرایشی یزد از تولیدات داخلی تامین می‌شود

یزد- عبقری، رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی یزد از تأمین ۷۰ درصد لوازم آرایشی از بازار داخل و ۳۰ درصد آن با واردات خبر داد و گفت: از لحاظ تولید لوازم آرایشی، وضعیت نسبتاً خوبی حاکم است.

سید محمدعلی عبقری در گفت‌وگو با بازار درباره وضعیت تولید لوازم آرایشی بیان کرد: از نظر تولید لوازم آرایشی شرایط مطلوبی داریم و نسبت به چند سال پیش که عمدتاً محصولات آرایشی وارداتی بودند، ۶۰ تا۷۰ درصد تولید داخلی داریم و فقط ۳۰ درصد محصولات بازار وارداتی است.

وی در مورد کیفیت محصولات داخل گفت: کیفیت محصولات داخلی قابل قبول است در عین حال، محصولاتی هم مشاهده می‌شود که بدون پشتوانه و به صورت بی‌کیفیت تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی استان یزد با بیان اینکه افزایش قیمت تولیدات داخل در چندین مرحله و بی‌ثباتی قیمت منجر به عدم تمایل مردم به تولیدات داخلی شده است، بیان کرد: برای مثال، در اواخر سال گذشته یک نمونه از رژلب ساخت داخل با نرخی متفاوت از اواسط و ابتدای سال عرضه شد که این نوسانات به تمایل مردم به مصرف تولیدات خارجی دامن زد.

عبقری توضیح داد: این نوسان قیمت منجر به تمایل فروشندگان به عرضه محصولات خارجی شد و مصرف لوازم آرایشی نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر: ۸۰٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha